Inköpare- kundsupport
Next Position Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Next Position Group AB i Växjö,
Tingsryd,
Älmhult,
Vetlanda,
Nybro eller i
hela Sverige För Creons räkning söker vi efter en medarbetare inom inköp och kundsupport till deras kontor i Växjö.
"Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia. Våra kunder är i huvudsak stora Nordiska bolag med global produktion och försäljning och vi hjälper dem att stärka sitt varumärke genom olika typer av produkter."
www.creon.se. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att köpa in produkter, övervaka inköps- och leveransprocesser, koordinera olika inköp samt att arbeta i vår kundsupport med inköpsrelaterade frågor. Utmaningen som inköpskoordinator består i att skapa en struktur i att hantera ett flertal samtidigt pågående processer samt övervaka de olika kontrollpunkterna i dessa.
På sikt kommer du att involveras i förhandling med nya leverantörer och omförhandlingar med befintliga leverantörer och samarbetspartners. Du kommer även få ett utökat ansvar avseende de olika inköpen genom att analysera och säkerställa rätt produkter och material till rätt pris och kvalitet.
Som kundsupport tillser du att du själv eller genom kollegor svarar på de olika ärenden som kommer in på vår supportmail. Detta kan beröra leveranstider, produktfrågor, reklamationer, leveranstider eller liknande. Bäst möjliga bedömning i nuläget är att tjänsten innefattar ca 60% inköp och därtill närliggande uppgifter och 40% kundsupport.
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, t.ex. som inköpare, orderhandläggare eller annan yrkesroll som innefattar koordinering av inköp och/eller orders. Vidare har du erfarenhet av att driva hela processer, t ex från en inkommen förfrågan från kund till färdig levererad produkt.
Du har god hand med speditörer och andra intressenter som kan vara avgörande när det ska gå fort. Som person är du strukturerad och noggrann och du är duktig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Då det är en entreprenörsdriven verksamhet i en föränderlig miljö är det avgörande att du gillar ett högt tempo och är sugen på att prestera för att du ska trivas här. Rollen som inköpare/kundsupport är affärskritisk för Creons verksamhet och det är inte sällan inköparen/kundsupport är avgörande för om en affär ska bli så bra som utlovat.
För mer information om den aktuella tjänsten kontakta:
Göran Lindahl på tel 0709 - 72 88 00 alternativt per mail,
goran.lindahl@nextposition.se.
Din ansökan skickar du till
ansokan@nextposition.se. Vi vill ha din ansökan (CV samt personligt brev) senast den 21 november. Märk din ansökan med "Inköpare- kundsupport".
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, t.ex. som inköpare, orderhandläggare eller annan yrkesroll som innefattar koordinering av inköp och/eller orders. Vidare har du erfarenhet av att driva hela processer, t ex från en inkommen förfrågan från kund till färdig levererad produkt.
Du har god hand med speditörer och andra intressenter som kan vara avgörande när det ska gå fort. Som person är du strukturerad och noggrann och du är duktig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
"Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia. Våra kunder är i huvudsak stora Nordiska bolag med global produktion och försäljning och vi hjälper dem att stärka sitt varumärke genom olika typer av produkter."
www.creon.se.Publiceringsdatum2016-11-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-21
Ange följande referens när du ansöker: Inköpare- kundsupport
FöretagNEXT POSITION GROUP AB
AdressNEXT POSITION GROUP AB
STORA HOPAREGRÄND 2
11130 STOCKHOLM
KontorsadressStora Hoparegränd 2
Jobbnummer 3151659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.