Inköpare till Automotiveindustrin i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en examen inriktat mot teknik eller ekonomi? Har du även erfarenhet utav inköpsarbete och förhandling? Trivs du med att arbeta i en internationell miljö? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2016-10-07

Om tjänsten
Som inköpare kommer du att arbeta i en internationell miljö hos vårt kundföretag inom Automotiveindustrin. Du kommer att ha ansvar för att förbättra kvalitets-, kostnads- och leveransprestanda mot serieproduktionen.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Driva produktförändringar i form av kostnads- och kvalitetsförbättringar.
• Följa upp kontrakt och avtal med leverantörer och säkerställa genomförandet
• Implementera kostandsbesparingsförslag och utföra förhandling med leverantörer
• Driva optimeringsaktiviteter mot Supply Chain
• Uppföljningsarbete mot leverantörer
• Driva produktförändringar i enlighet med interna processer

Som inköpare innebär din roll även proaktivt arbete av riskhantering, ansvara för att hantera olika problemställningar samt att aktivt bidra till strategiarbetet. Du kommer ha nära samarbete med övriga inköpare inom commodity teamet.

Om dig
Du som har en akademisk utbildning inriktat mot teknik, ekonomi eller motsvarande har rätt grund för att ta dig an rollen. Du har något års erfarenhet av inköpsprocesser, fördelaktigt med ansvar för tekniska komponenter. Har du också dokumenterad erfarenhet av leverantörshantering och att driva förhandlingar med leverantörer så kommer du att snabbt komma in i din roll. Tidigare erfarenhet av att arbetat inom Automotiveindustrin är högt meriterande. Goda kunskaper i MS Office är en förutsättning för den här rollen. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Akademisk utbildning med inriktning mot teknik, ekonomi eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av inköpsprocesser och att driva förhandling med leverantörer
• Flytande i engelska språket

Som person har du en god förmåga att driva ditt eget arbete framåt, där du är självgående i ditt arbetssätt. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Vidare har du en positiv inställning samt en god förmåga att skapa goda relationer, både internt som externt. Har du också en mycket god kommunikativ förmåga, så kommer du att nå framgång i den här rollen!

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Inledningsvis kommer uppdraget att pågå fram till slutet av oktober 2017.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-06
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3093638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: