Inköpare för spännande uppdrag i Västerås!

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Är du van vid att arbeta med inköp i nära samarbete med produktion? Besitter du goda kunskaper i SAP? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi en Inköpare till vår väletablerade och globala kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i april för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-03-30

Om tjänsten
Rollen är en kombination av Beredare och Operativ inköpare mot produktion. Detta innebär att du:

• Lägger beställningar för ett tiotal så kallade A-leverantörer, för alla order.
• Leveransbevakar, hanterar fakturor, ändrar leveransdatum - dvs. hanterar administrativt order mot dessa leverantörer och har mycket leverantörkontakt.
• Hanterar kvalitetsmeddelande i den bemärkelsen att skrota material och se till att nytt material köps hem och bevakas.
• Bereder in styck-listor för nya order och produkter i SAP från ritningsunderlag.
• Bereder in ändringar i struktur och hanterar ritningsrevisioner; in i styck-lista och ut mot leverantör.
• Är med från Inköp i uppstart av nya projekt för att se till att nytt material bereds in.
• Deltar i uppföljningsmöten med leverantörer tillsammans med Strategisk inköpare.
• Merparten av arbetet sker i SAP.

I denna roll kommer du vara en av två personer med samma roll, så samarbetsförmåga är jätteviktigt. Du ingår i ett inköpsteam där du, närmsta kollegan och två strategiska inköpare ingår. Organisationen du tillhör är en liten organisation med ett 30-tal tjänstemän och cirka 35 arbetare i produktionen. Det är lite av "det lilla företaget i det stora.

Vem är du?
Kombinationen av Beredare och Operativ inköpare innebär att du behöver kunna växla mellan arbete som kräver att man skapar strukturer fokuserat och "ostört" samt snabbt kunna svara upp mot produktion och projekt för akuta frågor.

För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med:
• Vana att arbeta med produktion i liknande roll
• Intresse för och kunskap i SAP.
• Vilja att jobba brett i en liten organisation, med visst inslag av "alla hjälps åt med allt".

Vidare krävs det att du kan leva med viss oordning runt omkring dig, men ändå ha en vilja att bidra till ordning.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "59230".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Jobbnummer
5661795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: