Inköpare

Sesol AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sesol AB i Jönköping, Vaggeryd, Nässjö, Falköping, Gislaved eller i hela Sverige

Vi söker en Inköpare som gillar att bygga relationer och vill vara med och utveckla vår inköpsavdelning. Låter detta som en utmaning för dig? Ta chansen och sök tjänsten redan idag!

Vilka är vi?
Med våra 900 medarbetare är vi det självklara valet för installation av solcellsanläggningar och elbilsladdare. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Huvudkontor i Jönköping och servicekontor på 13 andra orter gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar!

Publiceringsdatum
2023-01-13

Dina arbetsuppgifter
Som Inköpare hos oss kommer du att tillhöra ett nystartat team. Just nu utvecklar vi en fantastisk inköpsavdelning som kommer att bidra med viktig kompetens för att driva företaget framåt. Som Inköpare på Sesol kommer ditt huvudsakliga ansvarområde vara att driva och utveckla företagets strategiska inköpsposition. Rollen som Inköpare är mycket betydelsefull, eftersom din arbetsmetod sätter förutsättningarna för företagets ekonomiska mål.

I ditt arbete kommer du kontinuerligt jobba med både befintliga och nya leverantörer för att identifiera de mest priseffektiva alternativen på marknaden i form av kvalitet, ledtid och kostnad.

Du kommer även att arbeta med att:

• identifiera möjligheter för företaget och leda processen från första kontakt med leverantör hela vägen till leveransförhandlingar, utvärdering och implementering.
• utvärdering och analysering av avtalsformer.

Vem är du?
För att denna roll ska passa dig tror vi att du är resultatorienterad och har god analytisk förmåga. Vi ser även att du är bra på att bygga relationer och trivs med mycket kundkontakt. Du är van vid att ta ansvar och prioriterar struktur och noggrannhet i ditt arbete.

Krav för att söka tjänsten

• Högskoleexamen inom inköp, supply chain management eller motsvarande utbildning.
• En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• B-körkort.

Meriterande för tjänsten

• Relevant arbetslivserfarenhet inom inköp och/eller försäljning.
• Erfarenhet av strategiskt och administrativt inköpsarbete.
• Erfarenhet av kontakt med leverantörer.
• Erfarenhet av förhandlingar och avtalssyning.

Detta erbjuder vi dig!

Hos oss får du frihet i ditt arbete. Du kommer ha ett roligt arbete med goda förmåner, arbetsvillkor och möjligheter till utveckling. Du får även möjlighet att delta i interna tävlingar och bonussystem.

Om anställningen:

• Lön: Fast lön
• Placering: Jönköping
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Anställningsvillkor: Heltid

Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Ansökningar tas endast emot via vår karriärsida

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sesol AB (org.nr 559087-1355)

Arbetsplats
Sesol

Kontakt
Isabell
isabell.karlsson@sesol.se

Jobbnummer
7341656

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sesol AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sesol AB: