Informatör till polisens IT med inriktning mot ledningskommunika

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning, ingripanden mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 980 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.

IT-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, employer branding, planering och uppföljning, ekonomi, IT-inköp samt beredskap- och kontinuitetsplanering.

Som informatör på polisens IT kommer du att jobba både operativt och strategiskt i olika uppdrag. Du kommer att jobba nära IT-avdelningens ledning och delta på ledningsgruppsmöten.


Publiceringsdatum
2021-09-24

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Bistå IT-ledning med strategisk och operativ kommunikation.
• Informationshantering kopplat till it-produkter, särskilda it-insatser som t.ex. olika införanden och stora arbeten med it-infrastruktur och kontinuitetsarbete vid driftstörningar samt samverkan med incidenthanteringen.
• IT-avdelningens kommunikationsarbete kopplat till employer branding.
• Skriva och publicera texter till intranät och extern webbplats.
• Ansvara för det kommunikativa budskapet i chefs- och medarbetarkonferenser
• Producera presentationsmaterial, bildspel och enklare trycksaker.
• Bevaka och dokumentera interna event via foto, ljud och bild.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan jämförbar utbildning.

• Minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete i en större myndighet, organisation eller företag.

* Dokumenterad erfarenhet av att publicera och skapa innehåll för digitala kanaler.

• Erfarenhet av foto och bildhantering.

• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

• Förmåga att arbeta proaktivt och själv identifiera utvecklingsområden.

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper.

• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

• Erfarenhet av Episerver.

• Erfarenhet av att självständigt driva uppdrag.

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen som informatör inom polisens IT ska du:
• Självständigt kunna hantera flera parallella engagemang med många deltagare och intressenter
• Gilla ett högt arbetstempo.
• Vara ansvarstagande, strukturerad och resultatinriktad.
• Ha en god förmåga att prioritera.
• Ha lätt för att samarbeta och samverka både inom och utom avdelningen.
• Ha en vilja att utvecklas och en vilja att dela med dig av dina erfarenheter, kunskaper och idéer.
• God förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete, samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8/10 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Heltid/dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C59898/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Jobbnummer
5992699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: