Incident manager med erfarenhet av PM3, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 4 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2022-08-10

Dina arbetsuppgifter
Kunden söker nu en söker en Incident manager med erfarenhet av incident management, och/eller teknisk koordinering till ett projekt.

Du kommer att ingå i ett team/organisation där arbetsspråket i såväl tal som skrift sker på svenska och engelska. I din roll kommer du att samverkar med projektets IT ansvariga, operatörer, infrastrukturleverantören (CGI) samt verksamhetsägare. Till stöd i arbetet i ditt dagliga arbeta har du IT projektets övriga projektledningsmedlemmar (projektledare, överlämningsansvarig och testledare)

Dina arbetsuppgifter
• Samordna och ansvara för att etablera incidentkedjan mellan kunden och dess underleverantörer.
• Ansvar för teknisk koordinering mellan olika underleverantörer och kunden bl.a. inom områdena AD, certifikatshantering, nätverk och brandväggsöppningar
• Etableringen av incidentkedjan syftar till att säkerställa/ta fram en supportprocess med drift och servicedeskrutiner för att kunna följa upp incidenter och problem så att mottagande förvaltningsobjekt kan förvalta IT lösningen
• Att hålla sig uppdaterad på projektets leveranser och tidplaner.
• Rapportera status och progress till projektledning för IT projektet

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Minst 4 års arbete i ledar-roll som teknisk projektledare
• Minst 3 års arbete med incident management
• Minst 3 års sammanlagd erfarenhet inom samtliga områdena active directory (AD), certifikatshantering, nätverk och brandväggsöppningar
• Erfarenhet från minst 3 tidigare projekt/uppdrag av komplexa systemlösningar dvs med olika applikationer/integrationer/intressenter inblandade.
• Erfarenhet från minst 3 projekt/uppdrag med systemlösningar baserat på LINUX
• Erfarenhet från minst 3 projekt där kommunikation (tal och skrift) skett på engelska.
• Minst 1 års erfarenhet av PM3
• Minst 3 års erfarenhet i roller som krävt samverkan med interna team/enheter och externa leverantörer.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Erfarenhet från arbete med fordonsprojekt från minst 1 uppdrag.
• Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag inom landbaserad IT
• Arbetslivserfarenhet med ITIL processer för drift och servicedesk rutiner, change- release i minst 3 tidigare uppdrag.
• Erfarenhet av minst 1 uppdrag inom offentlig verksamhet

Önskemål om personliga egenskaper:

• Mycket god förmåga på att uttycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
• Hög samarbetsförmåga (stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper efter personlig intervju för att säkerställa bra samarbete mellan samtliga kompetenser)
• Förmåga att väga samman komplex information och gedigen vana att analysera och beskriva system ur olika perspektiv som berör flera aktörer
• Lösningsorienterad och initiativrik för att hitta alternativa lösningar
• Mycket god kommunikationsförmåga och lätt för att förklara komplexa problem och samband
• God förmåga att planera arbetet utifrån givna tidsramar och leverera resultat inom utsatt tid
• God förmåga att arbeta självständigt
• Kvalitetsmedveten och "ordning och reda"

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 4 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6874616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: