Incident Manager / Itil Till Axfood It
Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-05-17FöretagetAxfood är en av de största aktörerna inom dagligvaruhandeln med butiker som Hemköp och Willys. IT-organisationen består i dagsläget av 200 anställda fördelade på utveckling och leverans. Axfood är ett bolag som ligger långt fram i tekniken. De utmanar ständigt för att ligga i framkant gällande digitalisering och för att ha marknadens nöjdaste kunder. Axfood IT förstärker nu teamet för leveransorganisationen med en Incident Manager.
Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Axfood ständigt mot lönsam tillväxt. De har visionen att vara Sveriges bästa dagligvarubolag och för att fortsätta den positiva trenden utvecklar man ständigt ett attraktivt sortiment, ökar innovationsgraden och etablerar butiker i geografiskt viktiga lägen. Axfood IT är en viktig del i detta och som Incident Manager spelar du en stor del i att leverera de bästa IT-tjänsterna för att skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Incident Manager har du både ett operativt och strategiskt ansvar för inkommande prioriterade incidenter. Du har det yttersta ansvaret att incidenterna åtgärdas för att hela tiden säkerställa en stabil affärsverksamhet. I ditt ansvar omfattas även implementation, ständiga förbättringar och End to end ansvar för incidentflödet. Du arbetar tätt ihop med bland annat Change-, Problem- och Knowledge Managers där ni har tät samverkan avseende förbättringsförslag mot tjänster/produkter med gemensam målbild att minimera återkommande incidenter. Utöver ansvaret för inkommande incidenter utbildar du de andra leveransteamen i Incident Management för att säkerställa att tekniker, applikationsförvaltare och förvaltningsledare har den kunskapen som krävs gällande incidenthantering.
Kvalifikationer• Dokumenterad erfarenhet inom ITIL
• Ett par års relevant erfarenhet där du antingen kommer från tekniker, support eller processhållet
• Erfarenhet från ledande roll, antingen som teamleader, projektledare eller annan ledande roll där du utvecklat din förmåga att leda andra personer
• Meriterande om du idag arbetar med ITIL Management i rollen som Incident-, Problem-, eller Change Manager
• Meriterande med certifiering inom ITIL Foundation 3.0
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Som person är du nyfiken och duktig på att få med dig folk. Du har ett flexibelt arbetssätt och är van att hantera stressiga situationer. Du engagerar dig i gruppen och trivs i en roll där du får kommunicera med hela verksamheten. Vidare är du duktig på att prioritera och har förmågan att fatta beslut. För att trivas hos Axfood IT trivs du i en social miljö och är beredd att hugga i där det behövs.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ITIL, IT service management, incident management, incident manager, change manager, release manager, incidenthantering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonatan Hultman
jonatan.hultman@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3505047
Observera att sista ansökningsdag har passerat.