HSE Manager Operations Support, Customer Solutions
E.ON Sverige AB / Arbetsmiljöjobb / Malmö
2022-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HSE Manager Operations Support, Customer Solutions" (publicerad 2022-08-25) ⬅️
Visa alla arbetsmiljöjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö,
Hässleholm,
Halmstad,
Karlshamn,
Växjö eller i
hela Sverige E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Mänsklighetens framsteg drivs av energi och på E.ON gör vi allt vi kan som möjliggörare för en hållbar och resurseffektiv nutid och framtid - i vår egen verksamhet, i städer, i samhällen och på landsbygden. Vår uppgift är att förbättra och förenkla människors liv. Det gör vi genom att se till att alla våra kunder får den energi som behövs, när den behövs, för att vardagen ska fungera. Vi fokuserar på att energi och resurser används smart, effektivt och cirkulärt. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt - vi gör det tillsammans.
Om rollen
Som HSE Manager Operations Support är du en ledande del av Customer Solutions HSE-enhet som har i uppdrag att vägleda verksamheten för att kunna uppnå krav- och målnivåer, bygga kompetens & värdegrunder, samt uppnå ständiga förbättringar vad gäller systematiskt och praktiskt arbete inom arbetsmiljö- och miljöområdet.
Vårt mål är att främja ett hållbart, hälsosamt och säkert arbetsliv och minska vårt miljöavtryck. Vi vill bidra till skapandet av en kultur som förebygger och synliggör arbetsmiljö- och miljörisker samt reducerar vår miljöpåverkan. En kultur där det blir enkelt och naturligt för individen och för organisationen att ta ansvar, vara delaktiga, känna engagemang och arbeta med förbättringar - vår Caring Culture.
Du kommer att vara en viktig del av HSE ledningsteamet där du förväntas leda och vara delaktig i vår fortsatta hälso- och säkerhetsresa genom att:
* Leda och målstyra vårt HSE arbete genom HSE-samordnarna ute i vår verksamhet, ta fram arbetsmiljö- och miljömål samt följa upp resultat
* Utveckla policys, strategier och definiera aktiviteter för att kunna uppnå dessa
* Driva det centrala förvaltnings- och förbättringsarbetet genom exempelvis strukturförbättringar i ledningssystemets effektivitet och verkan (ISO14001 samt ISO45001), samt arbeta med utvecklingen av vår Caring Culture
* Vara en engagerad dialogpartner till chefer och medarbetare genom samverkan i Skyddskommitté- och ARKO-möten, sprida lärdomar och dela erfarenheter
* Uppmuntra till rapportering av observationer och incidenter. Granska incidenter och i dialog med ansvariga chefer säkerställa att utredning genomförs, samt sprida lärdomar från incidenter, observationer och olyckor
* Vara en del av E.ONs Sverige övergripande HSE arbete och tillsammans med representanter från E.ON Energy Networks och vår Hållbarhetschef utveckla detta arbete.
Om dig som vi vill anställa
Vi tror att du har gedigen erfarenhet av arbete inom HSE-området och kanske även ingående kunskap från energibranschen. För att kunna lyckas bra och trivas i rollen tror vi att du har med dig erfarenhet och insikter från tidigare roller med chefserfarenhet (inklusive budget & personalansvar), samt utbildning inom arbetsmiljö, hållbarhets-/miljöstrategi, kemiteknik eller liknande.
En förutsättning är att du har kompetens inom systematiskt arbete (exempelvis kunskap om ISO14001, OHSAS 18001/ISO 45001 eller andra relaterade standarder), och att du är bekväm i rollen att agera länk mellan företagsledning, projektägare, produktionsanläggningsansvariga och underentreprenörer.
Som person tror vi att du i grunden är partnerorienterad med förmåga att kunna strukturera och paketera kunskaps- och informationstunga frågeställningar och utmaningar, samt samtidigt resultatinriktad. Därför är din förmåga att hantera många frågor och uppgifter parallellt viktig men också att du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra.
Du har även ett gediget inkluderande intresse för dina medarbetare och tror på att bästa sättet att nå framgång är att stödja och utveckla dem.
Tjänsten, med placeringsort Malmö, är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!
Sista ansökningsdatum är den 27e juni!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Stefan Bengtsson, +46 703 141009
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2022-06-12ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagE.On Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "195268-39564761".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420),
http://www.eon.com Arbetsplats E.ON Energiinfrastruktur AB
Kontakt Stefan Bengtsson
+46 70 3141-009 Jobbnummer 6734647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.