Hrbp Till Globalt Företag Inom Fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av brett HR-arbete? Vill du fortsätta att utvecklas, både strategiskt och operativt samtidigt som du utmanas och tar nya kliv i din karriär? Då har vi tjänsten för dig! Adecco söker nu en erfaren HR Business Partner till vår kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2017-06-27

Om tjänsten
Som HR Business Partner hos vår kund kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt med ett brett spann av olika HR-frågor. Det kommer vara ditt ansvar att implementera och kommunicera företagets HR-policyer, direktiv och processer, säkerställa att detta efterföljs i praktiken samt överensstämmer med företagets övergripande strategi . Ditt arbete har sin utgångspunkt i verksamhetens behov av professionellt HR-stöd. I denna roll kan du verkligen få göra skillnad! Du kommer framförallt att vägleda och stödja ledningsgrupper och enskilda chefer i beslutsfattande och problemlösning gällande exempelvis organisationsutveckling, förändringsarbete, kompetensutveckling och arbetsrätt. Din roll kan också innebära att implementera nya HR-strategier, ansvara för rekrytering och driva fackliga förhandlingar. Även rehabilitering, compensation & benefits och arbetsmiljö är vanligen förkommande arbetsområden. Du kommer slutligen också att arbeta med att proaktivt bygga och främja arbetsgivarförtroende samt en öppen kommunikation mellan företagets alla nivåer. Tillsammans med dina kollegor i HR-organisationen ser du till att ni levererar enligt företagets strategiska mål.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Ge operativt HR-stöd till chefer för att nå affärsmässiga mål

• Säkerställa att HR-policies, direktiv och processer implementeras, kommuniceras och efterföljs inom organisationen

• Vägleda och stödja chefer i beslutsfattande och problemlösning inom HR-relaterade frågor såsom organisationsutveckling och förändringsarbete, rekrytering, karriärsutveckling och lönerevision.

• Försäkra att informationen i HR-rapporterna är korrekt, inklusive närvaro samt bemanningsplanering

• Aktivt delta och stödja chefer i HR-relaterade projekt

Uppdraget skall påbörjas i slutet av augusti 2017 och kommer initialt att pågå till 22 december 2017. För rätt person finns goda chanser för fortsättning hos vår kund. Arbetets omfattning är på heltid. Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta på plats hos vår kund inom fordonsindustrin med placering på Hisingen.



Om dig

Vi söker dig som har minst en kandidatutbildning inom HR, Business eller närliggande område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av rollen som HRBP, inkluderat kvalificerat och brett personalarbete. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du tidigare har arbetat både operativt och strategiskt samt stöttat chefer i HR-relaterade frågor i en större internationell organisation. Din förmåga att skapa och använda HR-data för att fastställa rapporter och övervaka policys och riktlinjer kommer att göra dig användbar på din nya arbetsplats. Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift, är en förutsättning i denna roll. Vidare behöver du ha god kunskap i arbetsrätt så som lagar och avtal. Är du certifierad HR Business Partner (TBD) är detta meriterande för tjänsten.

Som person har du en positiv attityd, är proaktiv och självständig med en förmåga att kommunicera och skapa goda och professionella relationer på alla nivåer i en organisation. Som HR Business Partner är det viktigt att du är förtroendeingivande, anpassningsbar samt strukturerad och noggrann. Du är initiativrik, har hög integritet samt en stark tilltro till din egen förmåga och vågar utmana rådande förhållningssätt. Vidare har du en analytisk förmåga och ditt kreativa tankesätt gör att du snabbt kan lösa diverse problem med hög kvalitet. Slutligen tror vi att du är en energisk person som trivs i en global och föränderlig miljö.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande samt minst 3 års erfarenhet av brett HR-arbete

• Erfarenhet av kvalificerat chefsstöd inom HR-relaterade frågor

• Tidigare erfarenhet och förståelse för internationella miljöer

• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Om anställningen

Tjänsten som HR Business Partner är ett konsultuppdrag med tillsättning 21 augusti 2017 och pågår initialt till 22 december 2017. För rätt person finns chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska!

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på telefon 031-725 45 38.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3577158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: