HR-specialist till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

HR-enheten är lokaliserad vid huvudkontoret i Gävle och tillhör avdelningen Verksamhetsstöd. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. I HR-enhetens ansvarsområde ingår bland annat rekrytering, kompetensutveckling, avveckling, verksamhetsövergång, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet och likabehandling och flera andra HR-relaterade frågor. Enheten har stort fokus på utveckling av både nya och befintliga HR-processer och verktyg. Vi på HR-enheten arbetar tillsammans, bjuder på oss själva och har roligt. För oss är det viktigt att ta ansvar och våga utmana oss själva och verksamheten.

HR-området utvecklas och uppdraget har blivit större, därför söker vi nu två nya kollegor!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-specialist får du möjlighet att arbeta som ett kompetent stöd till verksamheten inom samtliga HR-områden. Arbetet är främst operativt men även administrativa och mer övergripande frågor ligger inom ramen för arbetet. Du arbetar nära verksamheten men med myndigheten som helhet för ögonen. Det dagliga arbetet är självständigt men du jobbar tillsammans med gruppen för att uppå goda resultat och ett tillfredställande arbetsklimat.

Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är stöd till chefer på flera nivåer i individ/gruppärenden, samverkan, förhandling eller andra fackliga relationer, hantera anställningsadministration, rekrytera, stöd till chefer vid omorganisationer, HR-kompetens vid verksamhetsövergångar, avveckling, samråd kring lönesättning, utveckla och/eller upprätta policys, riktlinjer eller rutiner, stödja verksamheten vid tillämpning av centrala och lokala kollektivavtal och mycket annat spännande.

Publiceringsdatum
2019-11-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap
• Arbetat brett med HR inom offentlig verksamhet i minst fyra år
• Goda kunskaper om svensk arbetsrätt
• Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av att utveckla och upprätta styr- och stöddokument inom HR-området
• Erfarenhet av att utveckla digitala arbetssätt
• Erfarenhet av att administrera och analysera personalstatistik

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att arbeta tillsammans med andra för att lösa en uppgift
• Att hitta nya angreppssätt
• Att agera aktivt för att hjälpa andra
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att kommuicera väl på svenska i tal och skrift

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Resor förekommer i tjänsten. Dessa kan planeras och prioriteras för att främja en god arbetsmiljö men också för att värna om miljön.

Intervjuer planeras att hållas v.50 i Gävle.
Du är välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast den 1 december 2019.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
4958706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: