HR-specialist

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Välkommen till vårt team!
En av våra kollegor kommer gå i pension och behöver ersättas. Du kommer att vara en del i arbetsgruppen bestående av två löneadministratörer, tre HR-specialister och personalchef. Till vardags coachar vi chefer på respektive avdelning men arbetar också tillsammans med strategiska HR-frågor. Vårt största gemensamma uppdrag är att utveckla kommunen som en attraktiv arbetsgivare med kompetenta, engagerade och hälsosamma medarbetare och chefer.
Personalavdelningens arbete präglas av engagemang, gott samarbete och hög servicenivå.
Vi erbjuder dig ett roligt, framåtriktat och utvecklande arbete med trevliga och kompetenta kollegor i en ung kommun där det händer mycket.


Då vi är en relativt liten kommun är arbetsuppgifterna omväxlande och omfattar hela HR-området, t ex arbetsrätt, lönebildning, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, mångfald, facklig samverkan, chefsutveckling och personalstatistik.
Arbetet är vidare av strategisk och utvecklande karaktär genom att du får delta i framtagande av beslutsunderlag, policies, riktlinjer och rutiner inom HR-området.
Beroende på erfarenheter och intresseområden tillkommer ett ansvar att fördjupa dig inom ett specialiserat HR-område. I det ingår att driva utvecklingen för det området tillsammans med kollegor och chefer.


Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR-området eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig. Om du har en fördjupning inom arbetsrätt ser vi det som meriterande. Vidare har du några års erfarenhet av ett brett och kvalificerat HR-arbete, gärna inom kommunal verksamhet. Din datorvana är god och du har vana av att ta fram personalstatistiska rapporter ur HR- och lönesystem. Med lätthet uttrycker du dig på svenska i både tal och i skrift.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för verksamhetens framgång och därför uppskattar vi att du är stabil och strukturerad. Din servicenivå är hög och du kan ta egna initiativ och självständigt driva frågor. Du bidrar med energi och engagemang och har lätt att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2018-03-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 04:2018:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Elvin 08-55501020
Tina Funebrink 08-55501021

Företag
Nykvarns kommun

Adress
Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn

Kontorsadress
Centrumvägen 26

Jobbnummer
4048103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: