HR-specialist

Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum i Ljungby, Växjö eller i hela Sverige

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vår stab stöttar medicincentrum och akutcentrum och består av totalt 7 medarbetare med kompetens inom områdena HR och ekonomi som stödjer våra chefer i att nå goda resultat för våra invånare. Fokus i vårt arbete som stödfunktion är att verka för ett gott ledarskap och därmed gott medarbetarskap.

I staben arbetar 4 HR-specialister, och vi söker nu en vikarie för en av oss som ska vara föräldraledig under 2015.

Publiceringsdatum
2014-09-05

Arbetsuppgifter
Du kommer få arbeta med medicinkliniken i Ljungby, onkologkliniken i Växjö samt ögonkliniken i Växjö. Dessa enheter har totalt ca 340 medarbetare och leds av 3 verksamhetschefer och 10 avdelningschefer.

Du är verksamheternas närmaste HR-stöd och ingår i verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper och har där ett ansvar för att lyfta och medvetandegöra HR-frågorna.

Du ska arbeta med alla förekommande arbetsuppgifter inom området såsom rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet/mångfald och ledarskapsutveckling. Arbetssättet är huvudsakligen konsultativt men vi arbetar också med att implementera, utveckla och följa upp riktlinjer och rutiner inom hela det personalpolitiska området.

Placering är i huvudsak i Ljungby med tjänstgöring vissa dagar i Växjö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från PA-programmet eller likvärdig erfarenhet samt flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om de avtalsområden som rör kommuner och landsting.

Det som kännetecknar dig som person är:
• att du lätt skapar dig goda relationer med chefer, medarbetare och kollegor
• din goda anpassningsförmåga till chefernas och verksamheternas växlande behov
• din förmåga att självständigt kunna driva frågor
• en god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt förmedlar HR-frågorna

ÖVRIGT

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-12-01 , upphör: 2015-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-21
Ange följande referens när du ansöker: AKC 22/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Veronica Örkenrud, HR-samordnare 0470-58 63 11
Maria Wiltz, Tf centrumchef Medicincentrum 0470-58 81 04

Facklig kontakt
Fackliga kontakter nås via växeln 0470-58 80 00

Företag
Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum

Adress
Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ

Jobbnummer
1986778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, AKC Akutcentrum: