HR-specialist

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2014-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist" (publicerad 2016-10-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

IVO söker en HR-specialist till HR-enheten, placering i Stockholm.

HR-enheten ansvarar för att med utgångspunkt i verksamhetens strategi för kompetensförsörjning utveckla, samordna och säkerställa processer och rutiner inom området. HR-enheten har även ett nära samarbete med verksamhetens regionala HR-specialister.

Publiceringsdatum
2014-09-01

Dina arbetsuppgifter
Du ska tillsammans med HR-enhetens medarbetare (i dagsläget 6 personer) fortsätta arbetet att utveckla det professionella HR-stödet till IVO:s personalansvariga chefer. Du kommer att få lägga en stor del av din tid med att ta fram handlingsplaner som blir effekt av den strategi för kompetensförsörjning som är under utarbetande. I övrigt bidrar du i enhetens arbete med rekrytering, operativt chefsstöd, kompetensutveckling, förhandlingar med mera. Du kommer ha stor möjlighet att bidra till myndighetens framtida utveckling inom området.

Kvalifikationer
• Du har en högskoleexamen inom området, beteendevetare eller motsvarande
• Du har arbetat minst 5 år inom HR-området och har där kommit i kontakt med de flesta områden inom HR
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från såväl offentlig som privat arbetsmarknad

Du är en engagerad och drivande person som också är tydlig i hur HR bidrar till att nå verksamhetens mål. Du är en trygg person som har lätt för att skapa förtroende och utgår från ett lösningsorienterat synsätt. Du har hög integritet och tycker om att samarbeta med chefer och kollegor.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Meriterande

• Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning på övergripande nivå 

Information om tjänsten

Anställningen är en visstidsanställning med start snarast till och med den 31 augusti 2015.
Kontakt personer och övrig information

För frågor vänligen kontakta personalchef Anita Wallgren 010-788 57 24 alternativt HR-specialist Madeleine Ottahal 010-788 57 52

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 788 52 57, Britta Unneby, Vårdförbundet, 788 53 70 och Maria Carneland, Fackförbundet ST, 010-788 54 06.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1- 23755/2014 och bifoga personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är den 14 september 2014.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om IVO

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) är en myndighet som ansvarar för tillsyn av hälso- och sjukvården, dess personal och verksamheter inom socialtjänstområdet. Genom bland annat 2 500 inspektioner varje år granskar vi att den vård och omsorg som ges i Sverige är säker och av god kvalitet. IVO prövar även ansökningar om tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och LSS. IVO är en kunskapsorganisation. Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med många kontakter i en organisation i utveckling. IVO har idag omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. www.ivo.se .

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1981264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: