HR-koordinator till Learning & Development
Luossavaara-Kiirunavaara AB / Administratörsjobb / Kiruna
2025-11-26
Visa alla administratörsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luossavaara-Kiirunavaara AB i Kiruna,
Gällivare,
Luleå,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med och utveckla interna utbildningar i en spännande organisation? Vi söker en HR-koordinator för en visstidsanställning under 2026. Här får du chansen att kombinera administrativt arbete med nära samarbeten både internt och externt!
Framtidens viktigaste jobb
Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill
förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du
vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?
Din roll
Som HR-koordinator inom Learning & Development ingår du i ett team med olika roller kopplade till utbildning och tillhör avdelningen HR Shared Services, vars uppdrag är att stötta LKAB:s verksamheter. Du administrerar interna kurser och fungerar som operativ stödfunktion med nära kontakt både internt och med externa samarbetspartners. Ditt arbete bidrar till att effektivisera och strukturera våra arbetsflöden.
I rollen ingår planering, bokning, upphandling, uppföljning och utvärdering av utbildningar. Du ansvarar för kursadministration, inklusive schemaläggning, inmatning och kontroll av certifikat samt praktiska förberedelser som att boka utbildare och lokaler. Du har daglig kontakt med utbildningsleverantörer och stöttar våra studentkontakter med administrativa uppgifter.
Det här har du med dig
Vi söker dig som är lösningsorienterad och ansvarstagande. Att du trivs med att arbeta i team är en självklarhet. Du tycker om att arbeta i periodvis högt tempo och hanterar många olika ärenden parallellt. Du har god kommunikativ och social förmåga, är lyhörd samt bra på att söka och ta till dig information på egen hand.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara prestigelös och kunna ta dig an både mer komplicerade uppgifter likväl som enklare uppgifter. Du förstår verksamhetsbehov och kan snabbt agera för att allt ska flyta på så bra som möjligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser att du har:
- Godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, administration eller liknande
- God kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både tal och skrift
- God vana att arbeta med olika IT baserade system
- Goda kunskaper i Office-paketet
- B-körkort, då det är ett krav för alla tjänster på LKAB
Det är meriterande om du har
- Några års erfarenhet av att arbeta med planering, administration eller koordinering av administrativa uppgifter
- Erfarenhet av att arbeta med något Learning Management-system, som exempelvis Workday
- Erfarenhet av att hantera statistik i exempelvis excel
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökningar behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan.
Start: Enligt överenskommelse, tjänsten är en visstidsanställning under 2026.
Plats: Kiruna
Omfattning: Heltid
Kontakt:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sektionschef Ann-Helen Andersson,
ann-helen.andersson@lkab.com eller 070-3054720
Fackliga kontakter:
Kiruna/ Svappavaara
- Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08
-
Maja Krutrök, Ledarna, 0980-535 50
-
Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79
LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi
leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans - i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med
teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med
jämställdhet och mångfald i fokus.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Luossavaara-Kiirunavaara AB (org.nr 556001-5835),
https://lkab.com/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lkab
Jobbnummer 9616449