HR-koordinator
Bjuvs kommun / Administratörsjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bjuv,
Åstorp,
Helsingborg,
Klippan,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bjuvs kommun i Bjuv Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
Bjuvs kommun söker en engagerad HR-koordinator som vill vara med att utveckla rollen och den centrala HR-avdelningen tillsammans med oss, Emma och Sara. HR-avdelningen är inne i en förändringsfas där vi arbetar med att formera oss till en ännu mer modern HR-avdelning.
Tycker du det är givande att arbeta i olika system? Finner du en tjusning i att arbeta med administrativa uppgifter i en händelserik miljö? Hos oss kan det svänga fort och vi behöver hela tiden anpassa oss efter verksamheternas behov. Det fina med att arbeta i en liten kommun som Bjuv (tycker vi) är att beslutsvägarna är korta och det kan därför hända mycket på kort tid. Om tanken på förändringar får dig att sucka djupt är detta inte platsen för dig.
Publiceringsdatum2023-12-12ArbetsuppgifterRollen som HR-koordinator är ny och du kommer därför ha möjlighet att påverka utformningen av rollen tillsammans med oss.
Som HR-koordinator kommer du bland annat arbeta med att:
• ansvara för uppdatering, underhåll och vidareutveckling samt supportera chefer i användningen av Bjuv kommuns HR-system så som WinLas, Stella/Adato, Draftit och Visma Recruit
• genomförandet av den årliga medarbetarundersökningen och kompetensförsörjningsplanen
• planera och genomföra on/off boarding för chefer
• sammanställa och färdigställa underlag så som intyg, rapporter och statistik med analys av siffror och data
• skicka ut kallelser och skriva protokoll för samverkan för kommunstyrelsens FÖSAM och CESAM
• utföra dagliga arbetsuppgifter som posthantering, arkivering, fakturahantering och hantering av HR-avdelningens egna HR-mejl
• vara kontaktperson gentemot HR Servicecenter och sitta i operativa rådet
KvalifikationerDu har en kandidatexamen i personal- och arbetsliv eller annan HR-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är ett krav att du har erfarenhet från kommunal verksamhet och en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vidare är det meriterande om du arbetat med nämnda HR-system.
Du är en do:er och duktig på att planera och prioritera ditt arbete.
Eftersom vi ibland hanterar tuffa ärenden är det viktigt att vi kan skratta ihop, så det skadar inte om du har lite humor ;) Med det sagt så kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper utifrån arbetets karaktär men också för att du ska passa in i vår lilla grupp.
Vi arbetar till största del på plats och det förväntar vi oss att du också gör. Vi är dock måna om att balansen mellan arbete och fritid så här är dialogen viktigast.
ÖVRIGT
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C168529/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)
Kontakt HR-konsult
Emma Nordh
emma.nordh@bjuv.se Jobbnummer 8323554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.