HR-Konsult till Swedavia

Swedavia / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia i Norrköping, Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

HR-konsult till HR Service Desk
Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du med att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare via e-mail och telefon. HR Service Desk är en del av enheten HR Service Center, ett Shared Service Center med 13 medarbetare placerade i Norrköping som bland annat hanterar HR-administration och löner till hela Swedavia.

Publiceringsdatum
2014-04-22

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består ditt arbete av att ge kvalitativ HR-rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia via e-mail och telefon. De frågor som kommer in rör bland annat arbetsrätt, löner, anställningsadministration, kollektivavtalsfrågor, förmåner samt HR-system. Du medverkar till att kontinuerligt utveckla funktionen HR Service Desk och optimera överlämning av frågor till tredje linjen samt bidra till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt. Utöver det ansvarar HR Service Desk bland annat för support av rekryteringssystemet samt uppdatering av information på intranätet som rör HR.

I rollen har du en kontinuerlig dialog med övriga HR och beställare samt arbetar aktivt för
att kommunikation och material från HR Service Desk är professionellt utformad, lättillgänglig och uppdaterad. På den egna enheten är du en del av utformandet av en intern HR-Wikipedia för att säkerställa kunskapsåtervinning och lika arbetssätt.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har en PA-utbildning eller motsvarande och arbetslivserfarenhet från större organisationer, företrädelsevis inom HR. Du som söker är serviceminded och drivs av att ge god service. Som person är du kommunikativ i tal och skrift, samt har ett pedagogiskt tillvägagångssätt. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du som söker har tidigare erfarenhet från arbeten inom kundservice och/eller erfarenhet från operativt HR-arbete. Erfarenhet från liknande Service Desk-funktion är meriterande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i något personalsystem/affärssystem, det är meriterande om du har jobbat i personalsystemet Heroma.
Eftersom tjänsten innehåller en del administration krävs det att du är strukturerad och noggrann i det du gör.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Norrköping.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För mer information om tjänsten kontakta:
Fredrik Johansson, Chef HR Service Center 010-109 03 58.
Johanna Hedberg, Funktionsansvarig HR Service Desk 010-109 00 32
Susanne Skoglund-Eriksson, HR Business Partner 010-109 10 42.
Välkommen med din ansökan senast 15 maj 2014. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Hedberg 010-109 00 32 johanna.hedberg@swedavia.se

Företag
Swedavia

Adress
Swedavia
Vikboplan 7
60119 Norrköping

Jobbnummer
1848482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia: