HR-konsult till HR Service Desk
Swedavia / Administratörsjobb / Norrköping
2016-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till HR Service Desk" (publicerad 2017-02-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia i Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige HR-konsult till HR Service Desk
Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du med att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare via e-mail och telefon. HR Service Desk är en del av enheten HR Service Center, ett Shared Service Center med 9 medarbetare placerade i Norrköping som bland annat hanterar HR-administration och löner till hela Swedavia. Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består ditt arbete av att ge kvalitativ HR-rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia via e-mail och telefon. De frågor som kommer in rör bland annat arbetsrätt, löner, anställningsadministration, kollektivavtalsfrågor, förmåner samt HR-system. Du medverkar till att kontinuerligt utveckla funktionen HR Service Desk och optimera överlämning av frågor till tredje linjen samt bidra till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt. Utöver det ansvarar HR Service Desk bland annat för uppdatering av information som rör HR på Swedavias intranätet.
I rollen har du en kontinuerlig dialog med övriga HR och beställare samt arbetar aktivt för
att kommunikation och material från HR Service Desk är professionellt utformad, lättillgänglig och uppdaterad. På den egna enheten är du en del av utformandet av en intern HR-Wikipedia för att säkerställa kunskapsåtervinning och lika arbetssätt.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har en PA-utbildning eller motsvarande och arbetslivserfarenhet från större organisationer, företrädelsevis inom HR. Som person är du serviceminded, du har ett pedagogiskt förhållningssätt samt är kommunikativ i tal och skrift. Eftersom tjänsten innehåller en del administration krävs det att du är strukturerad och noggrann i det du gör. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du som söker har tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller erfarenhet från operativt HR-arbete. Erfarenhet från liknande Service Desk-funktion är meriterande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i något personalsystem/affärssystem, det är meriterande om du har jobbat i personalsystemet Heroma.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag. Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sabina Andersson, HR-konsult på HR Service Center, på
sabina.andersson@swedavia.se eller 073-867 70 30.
Välkommen med din ansökan senast 14 augusti. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Kontorsarbetstid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-07-15ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSabina Andersson 073-8677030
sabina.andersson@swedavia.seFöretagSwedavia
AdressSwedavia
Swedavia AB, HR Service Center
60119 Norrköping
KontorsadressSwedavia AB, HR Service Center
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2957171
Observera att sista ansökningsdag har passerat.