HR-handläggare till personalenheten, vikariat
Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Länsstyrelsens, avdelning för verksamhetsstöd, personalenheten söker
HR-handläggare, vikariat 2018-08-06 - 2019-09-30
Det huvudsakliga arbetsinnehållet är att
• administrera anställningar, som att skriva anställningsavtal, framställa annonser i rekryteringsverktyget ReachMee, ha kontakt med annonseringskanaler, granskning av ansökningar, ta referenser, diarieföra, kungöra och avsluta anställningsärenden i platina med mera
• proaktivt ta ansvar och utveckla rutiner och arbetssätt
• vara behjälplig med vissa utredningar inom det personaladministrativa området
• ta fram rapporter och underlag
• bistå HR-konsulterna och personaldirektören i alla förekommande ärenden
• hantera övriga lönerelaterade frågor samt frågor kring tjänstledigheter
• ha kontakt med bland andra SPV, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen
• fungera som länk mellan verksamheternas personalrapportörer och vårt centraliserade lönekontor i Växjö
• administrera friskvårdsbidrag och vissa hälsoaktiviterer
• genomföra och analysera avgångssamtal
• administrera, exempelvis bokningar och beställningar
Personalenheten är en av flera enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enhetens uppdrag är att arbeta strategiskt och operativt med myndighetens arbetsgivarfrågor, till exempel ledarskap, kompetensförsörjning, arbetsmiljö och lönebildning. Genom ett konsultativt och proaktivt förhållningssätt ger vi chefer och medarbetare goda förutsättningar att bidra till verksamhetens mål. Enheten består av en personaldirektör, fem HR-konsulter, två HR-handläggare och en avdelningsadministratör som alla arbetar nära varandra.
Du ska ha
• flera års bred erfarenhet från liknande arbete inom personalenhet
• lägst gymnasieexamen med påbyggnadsutbildning med inriktning på administration och personalfrågor
• erfarenhet av att arbeta med personal-alt lönesystem, t ex Agresso, SAP och Proceedo
• mycket god kompetens i Officepaketet och i övrigt goda IT-kunskaper för att kunna arbeta digitalt
• kunskap om det statliga avtalsområdet
• strukturerat arbetssätt och administrativ precision
• vilja och förmåga att ta initiativ och ge service till kollegor och kunder
• hög integritet
Det är meriterande om du arbetat vid statlig myndighet och om du har eftergymnasial utbildning med inriktning på administration och personalfrågor.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att intervjua under veckorna 26 och 27.
Anställningsform:
Vikariat
Heltid
Varaktighet: 2018-08-06 -2019-09-30
Publiceringsdatum2018-06-05Så ansöker duAnsök senast: 2018-06-20
Referensnummer: 112-23341-2018
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGitte Carlsson, Personaldirektör 010-223 12 72 eller 070-570 69 48
Anne-Jeanette Johansson, ST 010-2231387
Mia Lindström, SACO 010-223 15 01
FöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
Box 104 22
10422 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 66
Jobbnummer 4186446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.