HR-generalist med löneadministration
Aktiv Assistans Tillsammans AB (AAT i Sverige AB) / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiv Assistans Tillsammans AB (AAT i Sverige AB) i Örebro,
Arboga eller i
hela Sverige AAT i Sverige AB är ett företag som utför personlig assistans till personer med funktionsnedsättning utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Som löneadministratör ansvarar du självständigt för att ta hand om och sköta löne-/personalrelaterade uppgifter för våra assistenter som en del av vårt servicekontor. I huvudsak kommer arbetet innebära lönekontorsarbete, till att börja med.
Företaget behöver dig som också har ett intresse och utbildning som HR-generalist. Detta arbete är brett med flertalet ansvarsområden. Du arbetar parallellt med företagets arbetsledare och stödjer dem och övriga anställda i alla HR-relaterade frågor. Du hanterar, utvecklar och driver processer som exempelvis rekrytering, introduktion, ledar- och medarbetarutveckling samt arbetsmiljö- och arbetsrättsliga frågor. Arbetet kommer utvecklas under kommande år och kan då leda till att tjänstgöringsgraden höjs.
Tjänsten är inledningsvis en provanställning på sex månader på deltid 75%.
Dina kvalifikationer och personliga egenskaper;
Du har högskole- eller universitetsexamen inom ramen för personalområdet. Det är också önskvärt med några års erfarenhet från likvärdig befattning. Som HR-generalist har du god social och emotionell kompetens och besitter ett stort mått av sunt förnuft. Du är utåtriktad med ett målmedvetet, drivande och självständigt arbetssätt. Du bör se HR-arbetet ur ett affärsmässigt perspektiv och på så vis bidra till verksamhetens mål och utveckling.
Vi behöver dig som
• Har minst 2 års kvalificerad erfarenhet av och kunskap inom löneadministration, gärna från olika arbetsgivare och branscher.
• Är van att självständigt driva personal- och löneprocessen från nyuppläggning till sedvanlig ekonomirapportering, snabbt, rätt och i tid.
• Kan ta en viktig roll i kundrelationen vilket kräver mycket goda egenskaper inom kommunikation och svenskakunskaper.
Meriterande med erfarenhet från programmet Crona-lön
Publiceringsdatum2013-08-15KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
deltid 75% tillsvidare med 6 månaders provanställning.
TillträdeSnarast möjligt enligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
enl kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-01
Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV. Vi vill ha den snarast, dock senast den 1 september. Du ansöker via mail. Uppge din mailadress så kommer vi att bekräfta att vi fått din ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
magnus.lagergren@assistanstillsammans.seKontaktMagnus Lagergren 019-6037710
magnus.lagergren@assistanstillsammans.seFöretagAktiv Assistans Tillsammans AB (AAT i Sverige AB)
AdressAktiv Assistans Tillsammans AB (AAT i Sverige AB)
Stubbengatan 2
70344 ÖREBRO
KontorsadressStubbengatan 2
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 019-6037700
E-postadress:
magnus.lagergren@assistanstillsammans.se Jobbnummer 1626136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.