HR-generalist - Kompetensutveckling (Vikariat)
Clas Ohlson AB / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Referens:
Clas Ohlson AB i Insjön söker nu en HR-generalist - Kompetensutveckling till Affärsområde Sverige, för ett vikariat under perioden 2012-06-01 - 2013-01-31
Med ett nytt butikskoncept i bagaget och en fortsatt expansion, fortsätter vi vår resa mot en allt starkare roll som framgångsrik detaljhandelskedja inom Europa. Ambitionen är att lösa våra kunders praktiska problem genom ett brett sortiment av prisvärda produkter samt erbjuda en gedigen service utöver det vanliga. Inom Clas Ohlson har vi en gemensam värdegrund som kretsar kring handlingskraft, värme, engagemang och nytänkande - detta genomsyrar hela koncernen i vårt handelsmannaskap. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med goda karriärmöjligheter, utbildningar, konkurrenskraftiga löner och varierande arbetsuppgifter.
HR-generalistens ansvar är att säkra Affärsområde Sveriges dagliga och framtida behov av kompetens genom arbete med systematisk kompetensutveckling och bemanningsplanering. Du ansvarar även för att tillsammans med dina kollegor driva HR Affärsområde Sveriges kundtjänst och ge råd och vägledning inom personalområdet till våra chefer, medarbetare och andra intressenter.
Vill du vara med på vår resa?
I arbetsuppgifterna ingår vidare bl.a. att driva och utveckla affärsområdets arbete med kompetensplanering och kompetensutveckling. Du är vår kontaktperson hos Clas Ohlson Academy, och arbetar tillsammans med dem fram vårt utbildningsutbud inför nytt verksamhetsår. I arbetet ingår även utbildningssamordning och administration vid genomförandet av utbildningar, samt uppföljning av våra insatser genom utvärdering av resultat och effekter. Du arbetar även med bemanningsplanering och optimering, för att säkerställa att vi har rätt man på rätt plats, i nära samarbete med HR-koordinator.
Vad söker vi?
Du har minst tre års akademisk utbildning inom personalvetenskap, alternativt minst tre års erfarenhet från ledande positioner inom detaljhandel/dagligvaruhandeln eller från kvalificerat arbete inom HR och kompetensutveckling. Du besitter goda kunskaper inom Officepaketet och kommunicerar väl på såväl engelska som svenska.
Vi söker en person som alltid sätter sina kunder i fokus och erbjuder snabb service. Du skall besitta förmågan att både arbeta självständigt under egen arbetsplanering och effektivt i team, samt kunna driva och leda uppdrag och projekt. Du bör vara prestigelös och en god förebild för andra.
Rollen som HR-generalist rapporterar till HR-koordinator för Affärsområde Sverige, placeringsort är Insjön. Vid frågor angående rollen går det bra att kontakta Linda Borg via mejl på
linda.borg@clasohlson.se alternativt på telefonnummer 076-721 32 77
Skicka gärna in din ansökan, tillsammans med CV och personligt brev, snarast. Dock senast den 2012-04-23.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-04-11Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Borg, HR-koordinator, 076-721 32 77
FöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
Personal
79385 Insjön
Jobbnummer 1211293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.