HR-assistent till rullande företags HR-avdelning

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Perido söker nu en HR- assistent till vår kund, ett spännande företag med stora utvecklingsambitioner som bedriver verksamhet i Sveriges västra region. Denna tjänst är placerad på kundens kontor mitt i centrala Göteborg.

I den här utvecklande och variationsrika rollen som HR-assistent utgör du ett generellt administrativt stöd inom hela HR-området till chefer och medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår att ge individuellt och specialiserat stöd inom områdena utbildning, rekrytering, utveckling och avveckling. Vidare är du utifrån dina ansvarsområden kontaktperson gentemot medarbetare och chefer, därför ser vi gärna att du trivs att arbeta över stora kontaktytor. I den här rollen kommer du även att säkerhetsställa att HR-administrativa rutiner följs, vilket kan innebära att granska underlag och se till att leveransprocessen fungerar enligt verksamhetens behov. Utöver detta får du möjlighet att delta i arbetet med att förbättra och utveckla de befintliga HR-verktygen och de administrativa systemen.

Du som har ett brinnande intresse för HR och drivs av utveckling och att hitta nya lösningar kommer att trivas utmärkt i den här rollen. Här får du möjlighet att ta stort ansvar. Vi ser gärna att du som söker har ett proaktivt arbetssätt samt förståelse för hur arbete med HR fungerar värdeskapande mot kunder. Som person tror vi att du har god kommunikativ förmåga samt att du är noggrann och strukturerad. Därutöver ser vi gärna att du är en driven, initiativtagande och flexibel person.

Är det dig vi letar efter? Varm välkommen med din ansökan!

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-05-18

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom HR
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper inom MS-Office paketet och webb
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-12-31 med god chans till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du tidigare erfarenhet inom HR? Vill du jobba på ett spännande HR-uppdrag i en bred roll där du stöttar chefer och medarbetare med din kompetens? Är du noggrann och strukturerad och trivs i en ansvarstagande roll? Då är det här tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15406ES i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 15406ES
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3508898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: