HR-assistent till global HR funktion!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven chefsassistent med intresse för HR frågor? Eller är du nyutexaminerad inom området redo för ditt första steg i karriären? Adecco kan nu erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst i en global HR koncern inom fordonsindustrin.
Publiceringsdatum2016-10-13Om tjänstenI din roll som HR-assistent kommer du att assistera VP inom den globala HR-funktionen i det dagliga arbetet samt genom att ge administrativt stöd i alla aspekter av HR.
Dina arbetsuppgifter kan komma innebära:
• Kalender hantering
• administrera rese- arrangemang samt resekostnader
• Samordna möten, konferenser och evenemang
• Planera agenda samt föra anteckningar vid möten
• Stötta och följa upp planer och aktiviteter
• Delta i möten och även i globala nätverk
• Sammanfatta, granska och följa upp rapporter och dokument
• Faktura- och orderhantering
• Kontinuerligt arbeta med förbättringsprocesserna inom de administrativa rutinerna
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 november 2016 och pågår till årsskiftet 2017. För rätt person finns goda chanser till fortsättning hos vår kund eller på nya uppdrag via Adecco. Vår kund är verksam inom fordonsindustri med placering på Hisingen.
Om dig
Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbete och/eller har utbildning inom HR. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en global miljö med många internationella kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom fordonsindustrin är meriterande. Du som har ett intresse samt erfarenhet inom olika HR procedurer och verktyg kommer att snabbt sätta dig in i din nya arbetsroll. Då all dokumentation är på engelska är goda kunskaper i engelska en förutsättning för tjänsten. Andra språk (inklusive svenska) är en fördel. Din goda IT-kompetens och förmåga att lära dig nya IT-verktyg och metoder kommer att uppskattas på arbetsplatsen.
Som person har du god förmåga att organisera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du förstår betydelsen av kommunikation, nätverk och service. Du har förmåga att ta ansvar för dina uppgifter och känner dig bekväm med att arbeta självständigt med mycket eget ansvar. Då du kommer att ha många kontaktytor inom företaget är det viktigt att du har hög integritet.
Viktigt för tjänsten:
• Relevant utbildning
• Intresse och/eller erfarenhet inom HR
• Mycket goda kunskaper i Engelska, i såväl tal som skrift
• Goda systemkunskaper
Om anställningen
Tjänsten som HR-assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning 1a november med varaktighet till årsskiftet 2017. För rätt person finns goda chanser till fortsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på telefon 031-7643523.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-18
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3104627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.