HR-assistent med lönekunskap, deltid
Maxkompetens Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För uppdrag hos kund söker Maxkompetens nu en mångsidig HR-assistent med erfarenhet av löneförberedning för långvarigt deltidsuppdrag.
Vårt kundföretag är ett internationellt företag som tillverkar och utvecklar högteknoligsk utrustning inom ett specifikt område.
Till bolagets Sverigekontor med cirka 20 anställda söker vi nu förstärkning av dig som kan bidra med HR-kompetens då personalchefen för Norden är placerade i England. Du kommer att bli hennes högra hand och hjälpa till med personaladministration, dokumentation och personalfrågor samt bistå med kompetens inom svensk arbetsrätt.
Du kommer att ha ett mångfacetterat arbete där du bistår med hjälp i allt från introduktion av nyanställda, uppdatera policys, svara på arbetsrättsliga frågor till att göra löneunderlag.
Du arbetar i nära kontakt med den nordiska HR-chefen som är engelsktalande. Vår kunds behov omfattar en bestämd (efter överenskommelse) dag per vecka samt den 7-8:e i varje månad då löneunderlag som t.ex. traktamenten och reseräkningar skall ordnas inför månadens lönekörning.
Vår kund söker ett långsiktigt samarbete och vill därför att du är beredd att stanna på tjänsten under minst ett år.
Krav på person:
Vi söker dig med erfarenhet från liknande arbete, du har adekvat utbildning och kan arbeta självständigt med HR-frågor. Du är väl insatt i svensk arbetsrätt och har tidigare erfarenhet av personaladministration och av att skapa löneunderlag (du behöver inte ha erfarenhet av att bokföra, betala och beräkna löner).
Personliga egenskaper som är önskvärda för tjänsten är noggrannhet, integritet, initiativförmåga och ett hjälpsamt och positivt sätt. Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är en förutsättning då du arbetar under en engelsktalande chef och ibland behöver översätta svenska dokument till engelska.
Du kommer att få arbeta i ett framgångsrikt bolag med trevliga kollegor i en trevlig arbetsmiljö.
Start: Omgående
Omfattning: En fast dag/vecka, samt den 7-8:e varje månad, tillsvidare.
Arbetstid:8-17
Plats: Kista
Lön: Fast timlön, individuell lönesättning
Publiceringsdatum2010-03-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
annacarolina.eriksson@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Stockholm
AdressMaxkompetens Stockholm
11121 STOCKHOLM
KontorsadressDrottninggatan 61
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-41013900
Jobbnummer 599134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.