HR-assistent (halvtid)
Svenska Afghanistankommittén / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Afghanistankommittén i Stockholm,
Örebro,
Växjö,
Karlskrona,
Göteborg eller i
hela Sverige Svenska Afghanistankommittén är en biståndsorganisation med 5000 medarbetare. Vi ser till att flera miljoner människor får hälso- och sjukvård i Afghanistan. Nära 125 000 elever går i våra skolor, varav drygt hälften är flickor. Vår framgång beror på vårt engagemang, vår uthållighet samt den kunskap och lokala förankring vi fått under 30 år i landet. Mänskliga rättigheter och jämställdhet genomsyrar verksamheten. I Sverige är vi 17 anställda som arbetar med övergripande styrning, insamling, kommunikation och medlemsfrågor.
Svenska Afghanistankommittén söker
HR-assistent (halvtid)
Vår personalhandläggare kommer under ett år framåt att behöva utrymme för mer strategiskt arbete med personalfrågor inom organisationen och måste därför avlastas en del administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker därför dig som har erfarenhet av kontorsarbete och helst har arbetat med personalfrågor tidigare. Du måste vara noggrann och ha god organisationsförmåga för att kunna planera, sätta och hålla tidsramar.
Du blir en viktig länk för att SAKs verksamhet ska fungera och får en chans att lära dig mer om internationella utvecklingsfrågor genom att bli en i gänget på vårt kansli.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Administrera och sköta logistik i samband med rekryteringar (annonsera, boka intervjuer, svarsbrev, ordna visum, biljetter o dyl)
• Administrera förberedelser, utresa och hemkomst för rekryterade internationella experter
• Administrera kanslipraktikanter
• Administrera eventuell rekrytering av praktikanter till Afghanistan (annonsering, förberedelser, utresa, hemkomst och utvärdering)
• Göra program för introduktion och besök vid kansliet av internationella experter
• Bistå personalhandläggaren med uppdatering av personalhandbok, arkivering, olika uppföljningar och sammanställningar inom personalområdet
Publiceringsdatum2013-05-23Kompetenser• Minst gymnasieutbildning, gärna kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom HR
• Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
• Obehindrad kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana (word, excel)
Meriter
• Erfarenhet av arbete i en förtroendemannastyrd organisation, folkrörelse eller NGO
• Kunskap om internationellt utvecklingssamarbete
TillträdeVisstidsanställning på halvtid under ett år med tillträde 19 augusti 2013.
Placering vid kansliet i Liljeholmen, några minuters promenad från T-banan och tvärbanan.
Så ansöker duAnsökan ska göras från Svenska Afghanistankommitténs hemsida. Registrera din ansökan och bifoga brev och CV senast den 9 juni 2013.
För ytterligare information kontakta Eva Engelsöy, personalhandläggare tel. 08-545 818 44.
För fackliga frågor kontakta Jane Karlsson tel. 08-545 818 49 (kollektivavtal med Unionen).
Arbetstider och omfattningHalvtid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Engelsöy +46 (0)8 545 818 44
FöretagSvenska Afghanistankommittén
AdressSvenska Afghanistankommittén
Trekantsvägen 1
11743 Stockholm
Jobbnummer 1561867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.