HR-Assistent för extraarbete

Kungliga Operan AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Vi söker nu en HR-assistent för extraarbete till vår HR- och löneavdelning. Du kommer att arbeta i ett team bestående av Hr-chef, två HR-konsulter och tre löneadministratörer. Som Hr-assistent på Operan kommer du främst att stötta HR-avdelningen med administrativt arbete. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak att skriva och administrera anställningsavtal. Övriga arbetsuppgifter, som att bistå i rekryteringsprocesser, ta fram listor och hantering av dispensansökningar, kan tillkomma.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som studerar personalvetenskap eller motsvarande, har minst ett år kvar att studera och parallellt med studierna vill utveckla dina kunskaper inom HR. För att lyckas i rollen är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har lätt för att ta dig an nya uppgifter och är serviceminded. Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter är meriterande. Då Operan har anställda med många olika nationaliteter, är det ett krav att du kan tala och skriva väl på både svenska och engelska.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett extrajobb och vi söker dig som kan arbeta vid behov, parallellt med studierna, cirka tio timmar per vecka. Tillträde sker i början av december.

Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Hilda Geber, Junior HR-konsult, tel. 08-791 43 24 eller Helene Eriksson Lundin, HR-konsult, tel. 08-791 43 33.

Facklig representant: Stina Vesamäki, Teaterförbundet, stina.vesamaki@operan.se

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten, och varför just ett extrajobb passar dig.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-11-01

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Publiceringsdatum
2015-10-20

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01

Kontakt
Hilda Geber, Junior HR-konsult 08-791 4324 (Telefon) hilda.geber@operan.se

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-791 4300
E-postadress: hilda.geber@operan.se

Jobbnummer
2486769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: