HR-assistent

Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret / Administratörsjobb / Lidingö
2013-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-assistent" (publicerad 2014-09-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Publiceringsdatum
2013-03-07

Arbetsuppgifter
Lidingö stad är en attraktiv kommun med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Vi arbetar utifrån visionen hälsans ö - människor ska ges förutsättningar för en god hälsa och erbjudas en kreativ miljö.

Hr-enheten arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret och verksamhetschefer. Vi har en hög beredskap att anta uppdrag och att stödja samtliga chefer med ett långsiktigt och konsultativt arbetssätt.

Nu söker vi en hr-assistent.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat att skriva, redigera och administrera stadens platsannonser, administrera delar av stadens LAS-rutiner (lagen om anställningsskydd). Du ansvarar för uppdateringar i personalhandboken, konterar fakturor, administrerar utbildningar och är ett administrativt stöd till enheten. Tillsammans med en av våra hr-konsulter kommer du även att jobba med stadens employer branding och sköta våra sociala medier och karriärwebb.

Vi arbetar med ett internt ärendehanteringsystem och med lean, vilket du får kunskaper om på plats.

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och som tidigare arbetat med ett serviceyrke. Du har goda datorkunskaper, vana att skriva texter speciellt på webben och lätt för att lära dig nytt. Meriterande om du har läst arbetsrätt och har erfarenhet av webbpublicering och employer branding.

Som person är du självgående, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, tar ansvar för din uppgift och är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och stötta andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du initiativförmåga, du är flexibel och tycker om att samarbeta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-21
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Sedan årskiftet 2012 har Lidingö stad infört rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A319759
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Haslum, Enhetschef 08-731 32 17

Facklig kontakt
Facklig representant via stadens växel 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret

Adress
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
1487588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret: