HR-ansvarig med tyskakunskaper

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammaren söker en HR-ansvarig

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1150 medlemsföretag och över 50 medarbetare den största utlandshandelskammaren i Sverige. För mer information om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se .

Till vår interna administration söker vi en HR-ansvarig. Avdelningen består av 8 medarbetare inom områdena ekonomi, HR, reception och IT.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla de senaste verktygen för medarbetare och kunder.
I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2016-08-30

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ansvara för samtliga HR-frågor inom handelskammaren som t ex rekrytering & avgångar, anställningsavtal, stöd till chefer i HR-frågor och arbetsrätt, personalhandbok och övriga policyer, pensions- och gruppförsäkringar samt administrationen kring dessa, arbetsmiljö mm. Du kommer även att ha hand om vårt interna praktikantprogram. Vi ser det som en fördel om du kan ansvara för den interna lönehanteringen.

Kvalifikationer
Du är trygg i dig själv och har hög integritet. Du är duktig på att skapa relationer och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du en skicklig administratör som är strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt. Du har relevant utbildning inom HR och arbetsrätt samt några års yrkeserfarenhet inom HR i Sverige.

Det är önskvärt att du behärskar det tyska språket så att du självständigt kan hantera kontakter och frågor inom ditt område, men som ett minimum har du grundkunskaper i tyska och mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning där möjlighet till deltid finns. Tillträde enligt överenskommelse. Personalförmånerna på Handelskammaren omfattar exempelvis pension. Vi tillämpar provanställning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Ansök genom att skicka din ansökan till ansokan@handelskammer.se senast den 16 september. Ange att du söker tjänsten som HR-ansvarig. Intervjuer kommer hållas löpande. Vid frågor kontakta Ekonomichef Björn Jonsson 08-665 18 90 eller HR-ansvarig Carina Anté 08-665 18 66.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-16
Ange följande referens när du ansöker: HR-Ansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
3020184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: