HR-administratör till rekryteringsenheten
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Rekryteringsenheten är en del av Norrköpings kommuns centrala personalavdelning på kommunstyrelsens kontor. Vi har i uppdrag att avlasta chefer och kvalitetssäkra rekryteringar i kommunen. Enheten arbetar med kommunens rekryteringsprocess i stort, utbildning av chefer, rekryteringstjänster, bemanningsfrågor, vikarieförsörjning inom skola och barnomsorg samt för vård och omsorg.
Vi är ett team av både HR-administratörer, rekryteringsspecialister och HR-chef som alla är nyfikna, personliga och professionella. Vi är resultatorienterade men glömmer inte att ha roligt, visa omtanke och fira våra framgångar under vägen. Du hittar oss i vanliga fall i ljusa, öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100, just nu arbetar flertalet av oss på distans och håller kontakten digitalt.
Vikariebanken är en del i skapandet av framtidens Norrköping där barns och ungas utveckling och lärande är i fokus. Varje barn och elev ska lyckas och få en god start i att utveckla ett livslångt lärande. För att klara det uppdraget är alla våra medarbetare viktiga, både ordinarie personal och vikarier. Vikariebanken är det digitala bokningssystem vi använder för att underlätta personaltillsättningen vid korttidsfrånvaro.
ARBETSBESKRIVNING
Som HR-administratör på rekryteringsenheten består huvuddelen av ditt arbete att ansvara för den uppsökande verksamheten, där du tar kontakt med chefer och samordnare i våra verksamheter inom barnomsorg och skola, för att ta emot och lösa behov av korttidsvikarier. Du arbetar proaktivt och har en bred roll där du arbetar med frågor som rör bemanning och kompetensförsörjning. Du arbetar både operativt och strategiskt inom dina ansvarsområden.
En annan del i ditt uppdrag är att du tillsammans med dina kollegor rekryterar korttidsvikarier till utbildningskontorets vikariebank. Rekryteringsprocessen som tillämpas är till för att säkerställa en god kvalité och kunskap hos de korttidsvikarier som ska arbeta i kommunens skolor och förskolor. Du arbetar självständigt med urval, intervjuer och referenstagning.
Du är Norrköpings kommuns och utbildningskontorets ansikte utåt både mot vikarier, chefer och kandidater vilket innebär att du har en viktig roll i hur vårt arbetsgivarvarumärke uppfattas.
Då vi befinner oss i en pågående pandemi, kan ditt uppdrag komma att ändras utifrån verksamheternas behov.
DIN PROFIL
Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom service och administration.
Du är genuint intresserad av andra människor och ser varje möte som en ny möjlighet att leverera den bästa servicen samt varje intervju som möjlighet att hitta en toppkandidat.
Din goda förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos andra människor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Det är inte någon nackdel om ditt hjärta klappar lite extra för Norrköpings kommuns skola och utbildningsfrågor.
Du har ett sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. Vi ser också att du har förmågan att kunna "växla upp" och har lätt för att prioritera när situationerna och tidsramarna kräver det.
Du känner dig trygg i din roll och kan därför skapa goda dialoger och positiva möten med både chefer och kandidater, även de dagar då det inte riktigt blir som planerat.
Den dagliga kontakten med kandidater och kollegor internt inom kommunen innebär att du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start omgående och till och med den 31 december.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Stina Fogel, 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon, 011-15 31 07,
ellen.harryzon@norrkoping.se Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 2 juni.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-05-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 5749514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.