HR-administratör till arbetsområde Kompetensutv

Försäkringskassan / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

HR-administratör till arbetsområde Kompetensutveckling

Försäkringskassans nya HR-organisation, HR Direkt, etablerades för knappt ett år sedan i Stockholm och Göteborg. Verksamheten bedrivs inom fyra arbetsområden; Bemanning & ledarskap, Arbetsmiljö & hälsa, Arbetsgivarfrågor och Kompetensutveckling. HR Direkt utför operativa och administrativa och utvecklande HR-tjänster samt tillhandahåller information, processer och verktyg till stöd för verksamheten.

Arbetsområde Kompetensutveckling är Försäkringskassans samlade organisation för kompetensutvecklingsinsatser. Just nu genomgår avdelningen en förändring för att bättre kunna skapa enhetlighet, effektivitet och samordning inom området. Arbetsområdet Kompetensutveckling är placerad på tre orter; Stockholm, Göteborg och Sundsvall.
Vi söker nu ytterligare en HR-Administratör till arbetsområde Kompetensutveckling med placering i Stockholm.

Publiceringsdatum
2007-12-11

Dina arbetsuppgifter
Du samordnar det dagliga arbetet inom arbetsområdet, sammanställer behov av insatser, fakturerar och handhar utbildningsadministration. Arbetet innebär många dagliga kontakter både med utbildare, deltagare och externa parter.
Specifikt för rollen med placering inom arbetsområde Kompetensutveckling:

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av bl.a.
• Planering av utbildning (lokalbokning, lärarbokning, avrop från externa avtal av utbildning)
• Kursadministration (bl.a. via stödsystem)
• Avräkning efter genomförd utbildning och sammanställning av ekonomiska underlag
• Dokumenthantering
• Ekonomiuppföljning
• Uppföljning av nyckeltal
• Faktainsamling vid interna utredningar
• Allmän administration

Kvalifikationer för tjänsten
Du har minst 3-årig gymnasieexamen och erfarenhet av liknande arbete, gärna i liknande verksamhet. Personligen är du serviceinriktad, positiv, lyhörd och social. Din roll innebär mycket kontakter över hela organisationen. Du är noggrann, strukturerad och snabb och har en positiv och engagerad inställning till ditt arbete. Du kan prioritera, arbeta självständigt och slutföra uppgifter. Du stimuleras av att arbeta med olika uppdrag parallellt samtidigt som förutsättningarna ibland kan vara ofullständiga eftersom verksamheten är under uppbyggnad.

Utmärkta kunskaper i Officepaketet är ett krav, gärna någon erfarenhet från Learning Management Systems (LMS) för utbildningsadministration. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt diarienummer 058219-2007 senast den 28 december 2007.
Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan till

rekrytering@forsakringskassan.se

eller Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Pia L Stider, 08-786 90 00 Växel, HR-specialist
Agneta Eriksson-Sjöstrand, 031-700 53 47, Arbetesområdeschef

Facklig kontakt
Sören Teljevik, 08-786 90 00 Växel, SACO-FK
Ebrima Dibba, 08-786 90 00 Växel, SEKO-FK

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-12-28
Ange följande referens när du ansöker: 058219-2007
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@forsakringskassan.se

Företag
FÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7869000

Kontorsadress
ADOLF FREDRIKS KYRKOGATA 8
STOCKHOLM

Jobbnummer
74260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: