HR-administratör
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2013-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör" (publicerad 2017-01-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 023403-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossVi söker HR-administratör
med placering till Verksamhetsstöd HR i Göteborg
Avdelningen Verksamhetsstöd samlar all administrativ stödverksamhet inom Försäkringskassan med målet att bland annat frigöra tid för chefer och medarbetare inom Försäkringskassan. Inom Verksamhetsstöd HR, som är en del av verksamhetsområdet Kompetensförsörjning, ger vi stöd och service inom HR-området.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som HR-administratör skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd inom HR-områdena kompetensförsörjning, arbetsmiljö- och hälsoarbete samt arbetsgivarfrågor. Med kunden i fokus utför du dina arbetsuppgifter som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Dina kunder är chefer, andra medarbetare inom HR och även externa aktörer. Du är bärare av HRs styrdokument, processer och HR-verktyg och bidrar till att utveckla de administrativa rutinerna och IT-verktygen inom HR.
Inom området rekrytering stödjer du HR-specialister i delar av rekryteringsprocessen, exempelvis annonsering genom vårt IT-baserade rekryteringsstöd, hantering av ansökningar, intervjubokningar och avslutsadministration. Du kommer även att arbeta med andra administrativa uppgifter inom HR-området.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• har erfarenhet av administration inom HR-området
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• Har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• Har datorvana
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2013-05-02Övrig information1 tjänst, tidsbegränsad fram t.o.m. 31 augusti 2014, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Helena Styrén, tel. 010-119 55 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Rasmus Lundin, tel. 010-119 51 25 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Annika Rydbäck, tel. 010-11 99 108. SACO: Marie Niljung, tel. 010-112 60 23. SEKO: Ebrima Dibba, tel. 010-116 91 01.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 16 maj 2013 märkt med diarienummer 023403-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Vikariat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1540165
Observera att sista ansökningsdag har passerat.