HR-administratör
Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Är du en engagerad och driven administratör som vill vara med och utveckla Samhällsbyggnadsförvaltningens arbete inom HR och ekonomi? Vill du ha ett omväxlande och utvecklande arbete i en kreativ miljö där det händer mycket? Då kan du vara den vi söker!
Välkommen till en proffsig, pigg och prestigelös förvaltning som HR administratör.
Borås Stad befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med flera häftiga projekt inom samhällsbyggnadsprocessen. Där har Samhällsbyggnadsförvaltningen en central roll. Förvaltningen består idag av cirka 85 medarbetare men kommer att växa i och med en planerad omorganisation som syftar till att skapa en mer sammanhållen samhällsbyggnadsprocess. Det gör att vi ser ett behov av att stärka upp administrationen kring HR och ekonomi.
Som HR administratör blir du en del av förvaltningens HR-funktion och i rollen ingår förutom att arbeta med personaladministrativa uppgifter även arbete med ekonomiadministration.
I rollen som HR-administratör har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. Rollen sträcker sig över områdena HR, lön, ekonomi samt administration.
I arbetet har du daglig kontakt med förvaltningens chefer, medarbetare och kollegor i andra förvaltningar vilket ställer stora krav på servicekänsla och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. I ditt ansvarsområde ingår bland annat LAS-och rekryteringsadministration, samordning av gratifikationer, hantering av personalarkiv, framtagning av statistik, leverantörsreskontra och kundreskontra för förvaltningen, framtagning av fakturaunderlag samt andra vanligt förekommande personal- och ekonomiadministrativa uppgifter. I rollen ingår även att besvara frågor från förvaltningens avdelningar gällande personalsystemet samt ekonomisystemet och de fakturor som rör avdelningarnas verksamheter. Externa kontakter med kunder och leverantörer är ofta förekommande.
Du driver egna processer knutna till dina ansvarsområden och har ansvar för att upprätta och revidera rutiner och strukturer kopplade till dessa områden.
System du arbetar i är bland annat Heroma, IA (Informationssystem om Arbetsmiljö), Power BI, Agresso och Excel. Det är fördelaktigt att ha goda kunskaper i dessa.
Vi söker dig med högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom PA/HR området eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som motsvarande. Du har med fördel erfarenhet från administrativt arbete, dels inom HR men också inom ekonomi där fakturahantering och konteringsarbete ses som meriterande.
Tjänsten innebär att du behöver kunna växla mellan flertalet olika arbetsuppgifter som kräver noggrannhet parallellt med att du hanterar många kontaktytor med ett gott bemötande.
Du är en person som trivs med att vara ett stöd för andra och har ett konsultativt, professionellt och prestigelöst förhållningssätt. Du bygger din yrkesroll på goda relationer, noggrannhet, ansvarstagande och ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du förmåga att driva egna processer framåt, utför ditt arbete med engagemang och kan anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjlighet i förändringar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2022-10-17ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2022:9".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Arbetsplats Borås Stad
Kontakt HR-specialist
Pia Arttonen
pia.arttonen@boras.se 033- 35 85 24 Jobbnummer 7078571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.