HR-administratör

Polismyndigheten i Norrbottens län / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norrbottens län i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Kiruna eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Norrbotten har 650 medarbetare varav närmare 500 poliser fördelade på två avdelningar för verksamhetsområdena Brottsförebyggande och Brottsutredning samt myndighetsgemensamma enheter för Information-, HR-, Ekonomi och service-, Utveckling och planering- samt en Rättsenhet och en enhet för Kriminalunderrättelsetjänst.

HR-enheten är en av de fyra verksamhetsstödjande enheter som arbetar över hela länet. Vid HR-enheten arbetar fem medarbetare och de huvudsakliga arbetsområdena är inom kompetensförsörjningens delar såsom attrahera och rekrytera, kompetensutveckling, arbetsmiljö/rehab, mångfald, avveckling, förhandling och lönebildning. För att tillmötesgå förändringar och utveckling av HR-processer både lokalt och nationellt utökar vi HR-enheten med ytterligare en medarbetare. Vi söker dig som vill vara delaktig i utvecklingen av enhetens arbetsformer.

Publiceringsdatum
2012-04-28

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör kommer du att arbeta med att ta fram, bearbeta och analysera statistik, i första hand från Palasso Analys. Det handlar om personal- och lönestatistik, statistik som är viktig för myndigheten, bland annat i koppling till kompetensförsörjningen. Du kommer att ta fram och rapportera olika statistikuppgifter till t ex Rikspolisstyrelsen, SCB och Arbetsgivarverket.

Vidare kommer du att arbeta med kvalitetsgranskning och upprättning av löneproduktion. Vid HR-enheten ansvarar vi för frågor kring egenrapporteringen av lönehändelser i Palasso. Processen för lönehantering sker centralt inom Polisen.

I arbetsuppgifterna ingår även andra personaladministrativa arbetsuppgifter såsom bland annat att administrera tjänstekort, personalakter, skriva beslut och uppdatera personal- och löneinformation på intranätet. Du kommer även att arbeta med administration av ekonomisk karaktär.

Du har
• gymnasieutbildning inom ekonomi, samhällsvetenskap, humaniora eller administration
• minst tre års erfarenhet av personaladministrativt arbete
• mycket god kunskap i Office-paketet
• mycket goda kunskaper i Palasso Analys, och erfarenhet inom statliga lönesystemet Palasso
• du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift
• du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har kunskap om det statliga avtalet ALFA och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter från offentlig statlig verksamhet. Ytterligare utbildning inom arbetsområdet är meriterande.

Vår syn på dig
Du är analytiskt lagd, strukturerad, noggrann. Du har goda kunskaper i statistik och har arbetat med avancerad användning av Excel. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, självständighet, helhetssyn, initiativtagande och uthållighet. Du är service- och samarbetsinriktad. Då arbetet är under utveckling lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställning tillsvidare med provanställning om sex månader. Anställning som assistent i funktion som administratör HR. Placeringsort Luleå.

För anställning inom Polisen ska du vara svensk medborgare på grund av att våra befattningar är säkerhetsklassificerade. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Genom att skicka in din ansökan ger du ditt samtycke och godkännande enligt personuppgiftslagen (PUL) till att information och uppgifter som anses behövas för rekryteringsprocessens förfarande får lagras, sparas och bearbetas av myndighetens register.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning om sex månader.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-08
Vi tar endast emot elektroniska ansökningshandlingar.
Ange följande referens när du ansöker: AA 713-3271/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.norrbotten@polisen.se

Kontakt
Camilla Bohnsack, tf HR-chef, 010-568 3536

Facklig kontakt
Ingegerd Nilsson-Ramm, SACO, 010-56 83517
Pär Renberg, ST, 073-810 90 18
Hans Grenemark, Polisförbundet, 010-56 83666

Företag
Polismyndigheten i Norrbottens län

Adress
Polismyndigheten i Norrbottens län
Box 50135
97324 LULEÅ

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 37
Luleå

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.norrbotten@polisen.se

Jobbnummer
1228715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Norrbottens län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Norrbottens län: