HR-administratör
First Reserve rekryteringsuppdrag / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering.
Under verksamhetsåret 2014 omsatte bolaget 71,9 miljarder euro och hade 357 000 anställda i över 200 länder. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby.
Det senaste affärsåret (2014) var omsättningen för Siemens i Sverige ca 20 miljarder kronor.
Läs mer om Siemens på
www.siemens.se HR Administratör till Siemens
Söker du en dynamisk arbetsplats och motiveras av förändringar och utveckling i en internationell miljö, då är detta ett arbete för dig.
Till Siemens HR funktion Lön, Functional Shared Services (FSS), söker vi nu en HR administratör med inriktning mot lön och system.
Du rapporterar direkt till HR FSS Payroll manager, samtidigt är du en del av ett Nordiskt och globalt nätverk där du fungerar som svensk kontaktperson och projektresurs för olika globala projekt och initiativ som drivs av FSS. Arbetet spänner över tre områden; Lön, HR-system samt Rapportering. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Siemens.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Du kommer att vara en viktig del inom FSS där ditt arbete innebär att du bidrar till att säkerställa förändringar i systemen, utföra administration i deras system, utredningar av löneärenden, analys av data i Excel samt rapportering av data till Siemens olika bolag och divisioner. Du kommer också att agera som rådgivare mot system och data teamet, HR och övriga verksamheter inom företaget. Som en del av din tjänst kommer det även att ingå att utveckla och dokumentera arbetsrutiner, processer samt hantera kvalitetsfrågor och säkring.
Vem är du?
Du har en utbildnings- eller erfarenhetsbakgrund inom lön, företagsekonomi eller systemvetenskap. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom SAP och/eller andra HR-system är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från att arbeta och analysera stora mängder data samt en vana av att arbeta med processflöden. Vi ser att du är en mycket van användare av Microsoft Office paketet, särskilt Excel. Som person har du ett detaljperspektiv och är problemlösningsorienterad. Du är analytisk, serviceinriktad och självgående. Då du deltar i projekt med kollegor i Sverige och övriga Europa är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Publiceringsdatum2018-05-09Så ansöker du En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Du är välkommen att kontakta Helena Adestedt som gärna svarar vid eventuella frågor: 070-208 01 49 eller
helena.adestedt@firstreserve.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFirst Reserve rekryteringsuppdrag
AdressFirst Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Jobbnummer 4134942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.