HR Partner

Stenungsunds kommun, Personalfunktionen / Administratörsjobb / Stenungsund
2024-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Partner" (publicerad 2024-12-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Personalfunktionen i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration och digitalisering, kommunikation och samordning samt service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

Personalfunktionen är en stödfunktion som genom ett konsultativt arbetssätt stöttar chefer i personalarbetet med både operativa och strategiska personalfrågor och bemanningsfrågor.

Publiceringsdatum
2024-11-14

Arbetsuppgifter
Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll i en mångfacetterad organisation? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter samt har gedigen erfarenhet av arbete med HR? Har du fingertoppskänsla för mellanmänskliga relationer och förmåga att balansera strategiskt tänkande med operativt arbete? Då kanske detta är en riktigt bra möjlighet för dig att komma med i vårt härliga team.

Vi söker nu en HR Partner som engagerat och nära, vill stödja cheferna i personalarbetet. Utöver det konsultativa stödet till chefer i arbetsrättsliga- och personalrelaterade frågor är tjänsten särskilt inriktad mot området löneöversyn och lönebildning. Det omfattar också lönekartläggning och andra centrala arbetsgivarfrågor frågor såsom kommunövergripande policyutveckling inom personalområdet och personalstatistik samt att samordna kommunens centrala samverkansgrupp etc.

Den största delen i tjänstens arbetsinnehåll är löneöversynerna och omfattar såväl samordning som genomförande, i både strategiska och operativa delar. Vår löneöversynsprocess skall ständigt utvecklas och förbättras. Den skall effektiviseras, digitaliseras och förenklas så långt som möjligt och i det ligger ett mycket viktigt utvecklingsarbete i tjänsten.

Vi arbetar i en mycket systemintensiv verksamhet. En betydelsefull del av uppdraget som HR Partner är att driva och bidra till utvecklingen av stödsystemen så att de används så effektivt som möjligt i syfte att stödja de kommunala verksamheterna inom personalområdet.

Kvalifikationer
Vi söker medarbetare, där vårt krav är högskoleexamen som personalvetare eller högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar som motsvarande. Erfarenhet av HR arbete är ett krav. Särskilt meriterande är om du tidigare har erfarenhet av HR-arbete med löneöversyner i ledande och/eller samordnade ställning från arbetsgivarperspektiv.

Våra chefer behöver ett starkt, förtroendeingivande och nära stöd i HR arbetet. Därför är det viktigt att du i ditt arbete är effektiv, pragmatisk, inlyssnande och gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket. Du är stresstålig och flexibel, kan snabbt ställa om till nya förutsättningar. Du har också en god känsla för vad som behöver prioriteras mest från ett verksamhetsperspektiv, i stunder då alla behov inte kan mötas samtidigt.

Det är viktigt att du som person är en lagspelare, men att du också är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att driva och slutföra uppdrag på ett strukturerat och systematiskt sätt. Du har också förmåga att samordna och ansvara för att hålla ihop aktiviteter där flera olika aktörer är involverade. Det är också viktigt att du är bekväm med moderna verksamhetsdatasystem och ständigt använder dessa som stöd i att utveckla arbetet ytterligare.

En generellt sett god datamognad, en positiv inställning till digitalisering och ett intresse för utveckling av dessa frågor, är en förutsättning för att kunna fungera väl i denna tjänst. Du uppskattar att arbeta med nära chefsstöd och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A734295".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stenungsunds kommun, Personalfunktionen

Kontakt
Personalchef
Christer Larsson
christer.larsson@stenungsund.se
0303-738143

Jobbnummer
9011288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Personalfunktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Personalfunktionen: