Hr Development Partner Med Fokus På Arbetsmiljö

Alten Sverige / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Skövde, Växjö eller i hela Sverige

Vi erbjuder en omväxlande roll där du arbetar brett inom HR-området med fokus inom arbetsmiljö. Inom arbetsmiljöområdet driver, utvecklar och koordinerar du rutiner, processer och är knutpunkt för frågor inom området samt driver arbetsmiljöarbetet framåt inom organisationen. I din roll arbetar du nära affären även inom andra strategiska och operativa HR-frågor kopplade till under och efter anställning. Som HR Development Partner driver och skapar du egna HR-projekt och processer samt kommunicerar dessa ut i verksamheten. Rollen kräver stor förståelse för verksamhetens affär och att kunna utveckla och anpassa processer och arbetssätt därefter.

Du fungerar som ett konsultativt stöd till våra chefer och övriga medarbetare i alla typer av frågor kopplade till bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö, sjukskrivning och övriga personalärenden. Du arbetar proaktivt, operativt och uppföljande i ditt arbete och prioriteringen av arbetsuppgifterna styrs i stor utsträckning av verksamhetens aktuella behov. Även administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen med fokus på olika typer av rapportering.

Vi ser att du är utbildad personalvetare och har något eller några årserfarenhet inom HR-området, gärna med liknande arbetsuppgifter. Som person ser vi att du är serviceinriktad, relationsskapande, självgående och har en stor förståelse för affären. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och trivs i en roll med stort eget ansvar. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta i en föränderlig och dynamiskt arbetsmiljö. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har goda kunskaper i Officepaketet.

Du kommer att bli en del av vårt HR-team i Sverige på totalt 20 personer och ingår i ett mindre team på 4 personer som ansvarar för interna HR-processer och projekt kopplat till perioden under och efter anställning för våra anställda.

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt Göteborgskontor. Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan snarast. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se.

På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 20.000 medarbetare och verksamhet i 20 länder.

Det är vår övertygelse att äkta engagemang skapas genom valfrihet och möjligheten att påverka sin egen personliga utveckling - vår affärsmodell ger den möjligheten. Denna valfrihet gör att vi kan erbjuda våra kunder de mest engagerade konsulterna, oavsett uppdrag.

Publiceringsdatum
2017-02-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alten Sverige

Adress
Alten Sverige
Theres Svenssonsgata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssonsgata 15

Jobbnummer
3299056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige: