HR Business Partner till Glitter

Svenska Glitter AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Glitter AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Till sommaren ska vår HR Business Partner gå på föräldraledighet och vi söker därför en affärsdriven och engagerad person som under minst ett år vill driva det operativa HR-arbetet vidare gentemot Glitters butiksled. I denna roll kommer du agera rådgivande till försäljningschef, regionchefer och butikschefer parallellt som du arbetar nära Glitters HR chef i centrala HR-projekt. Vi söker dig som är särskilt intresserad av rekrytering och arbetsrättsliga frågor. Detta är en rolig och utmanande tjänst där du får arbeta brett inom hela HR-området!
Huvudsakliga ansvarsområden
I rollen som HR Business Partner hos oss kommer du att arbeta med alla förekommande frågor inom HR såsom rekryteringsstöd, organisationsförändringar, rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar. Du förväntas vara ett konsultativt och coachande chefsstöd till regionchefer och butikschefer i våra nordiska länder. Tillsammans med Glitters HR chef är du även med och driver centrala utvecklingsfrågor inom HR-området.
I jobbet ingår också att stötta försäljningschefen i olika administrativa uppgifter och i viss mån även servicekontoret i Stockholm.
Du som söker:
Som person är du målinriktad och självgående, har en hög integritet och är bra på att skapa förtroende. Du har ett arbetssätt som andas energi och positivitet och som visar ditt engagemang och passion för HR. Du har intresse för arbetsrätt samt har erfarenhet från fackliga förhandlingar. Du har företagets affär i fokus och är van att skapa effektivitet i såväl processer som arbetssätt. Vi tror också att du är en person som känner igen dig i samt vill arbeta efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt!

Publiceringsdatum
2020-03-03

Kompetenser
Högskoleexamen inom HR/personal med beteendevetenskaplig inriktning (eller motsvarande)
Ett par års erfarenhet av operativt HR-arbete, meriterande om det är inom retail
God system- och datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet är ett krav
Goda kunskaper i arbetsrätt och vana att tolka svenska lagar och avtal, erfarenhet från nordisk arbetsrätt är meriterade
Goda kunskaper i tal och skrift på både svenska och engelska
Vi erbjuder dig:
En möjlighet att vara med och driva vårt digitala förändringsarbete i en ny central organisationsstruktur där du kommer få stort eget ansvar redan från början. I denna roll har du möjlighet att påverka Glitters utveckling framåt i en snabb och kreativ arbetsmiljö. Tjänsten är placerad i Stockholm. Du kommer sitta i trivsamma lokaler i Slussen tillsammans med dina dedikerade kollegor som värdesätter att ha kul på jobbet. Detta är ett föräldravikariat om minst 1 år med tillträde under juni 2020. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Morwall (HR chef) på 070 303 68 89, maria.morwall@glitter.se.
Obs! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan endast via vårt rekryteringssystem, ansökan görs via länken. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.seVarmt välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Glitter AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "197361".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Glitter AB (org.nr 556549-3979)

Jobbnummer
5128647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Glitter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Glitter AB: