HR Business Partner till företag i centrala Malmö

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Malmö, Lund, Svedala, Trelleborg, Eslöv eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-08

Om tjänsten
Är du på jakt efter nästa utmaning i karriären? Har du erfarenhet från en bred HR-roll och vill nu ta nästa steg? Vi söker nu dig som vill axla rollen som HRBP på ett halvårsuppdrag hos vår kund inom medtechbranschen. Tjänsten passar dig som trivs i en administrativ miljö med omväxlande arbetsuppgifter. Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget
Vår kund är en framstående leverantör av medicintekniska produkter och tjänster för vården. De är specialiserade på att skapa och tillhandahålla innovativa lösningar som främjar ökad mobilitet, säkerhet och välbefinnande för patienter och vårdgivare. Genom sin expertis och breda utbud av produkter strävar de efter att förbättra vårdmiljön och bidra till en mer effektiv och omsorgsfull vård för människor över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR business partner hos vår kund kommer du att ansvara för det operativa dagliga arbetet inom HR-området. Du utgår ifrån huvudkontoret i Malmö men arbetar mot hela organisationen som även löper sig mot den danska och norska marknaden.

Exempelvis kommer du att:

• Coacha och supportera organisationens chefer inom rekrytering kompetensutveckling och arbetsrätt
• Vägleda kollegor i frågor om lön och anställningsförmåner
• Förbereda anställningskontrakt och onboardingrutiner för ny personal
• Administrera förmånspaket så som tjänstebilshantering
• Uppdatera företagets intranät med relevant information från HR
• Förbereda löner och ansvara för kontakten med organisationens externa lönepartner

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har några års erfarenhet från en liknande roll och en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Kanske har du tidigare arbetat i en generalistroll eller har erfarenhet från en HR-administratörsroll där du arbetat med liknande arbetsuppgifter? För att passa i rollen behöver du ha goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtal. Från tidigare roller ser vi gärna att du har erfarenhet av att supportera chefer inom bland annat rekrytering och arbetsrätt.

Du som person är van vid att planera din egen tid och drivs av att lära sig nya saker. Självklart är du serviceminded i ditt arbetssätt och är kommunikativ som person. Du som söker bör ha goda kunskaper i engelska då det är organisationens branschspråk. Vi ser även att du har erfarenhet av arbete i Excell och har enkelt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du som söker har:

• Erfarenhet av att arbeta mot en lönepartner
• Erfarenhet av att arbeta mot unionen och akademikernas kollektivavtal
• Danska och/eller norska språkkunskaper

Övrig information
Arbetstider: 08-16:30 med 30 minuters rast.

Placering: Du kommer utgå ifrån företagets huvudkontor i Nyhamnen med stora möjligheter att arbeta hybridbaserat.

Omfattning: Detta är en visstidsanställning tom september 2024.

Skicka in din ansökan idag!

KFX HR-partner är ett väletablerat bemanning- och rekryteringsföretag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Viktigast för oss är att våra medarbetare trivs och känner sig trygga i sin anställning. Som konsult hos KFX HR-partner erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Det ser vi inte som en förmån utan som en självklarhet!

Urvalet sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på nora.almkvist@kfx.se.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8373968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: