HR Business Partner till BDO (vikariat)

Wise Professionals / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Ospecificerad arbetsort

Din roll:

Som HR Business Partner på BDO arbetar du affärsnära och stöttar bolagets chefer i olika typer av HR-frågor. Du har en viktig roll i det strategiska HR arbetet ute i organisationen som omfattar affärsområdena: Skatt, Rådgivning, Ekonomi och Affärsutveckling.

I rollen som HR Business Partner ingår du i ett starkt HR team på 7 personer i Stockholm och 3 personer i Göteborg/Malmö. I ditt ansvar ligger det att stötta, utveckla, implementera och utvärdera processer inom hela HR-cykeln. Exempel på dessa kan vara:

Chefsstöd vid olika typer av personalfrågor
Rekrytering
Stötta chefer inom affärsområdena i arbetsrättsliga ärenden
Löpande arbetsmiljöarbete
Stötta chefer vid utvecklingssamtal, lönerevisioner och vägleda i Performance Management
Hantera medarbetarundersökningar och uppföljning av dessa
Bistå med kunskap om Learning & Development

Tjänsten är ett vikariat under 1 år med möjlighet till fast anställning.

Publiceringsdatum
2018-05-08

Bakgrund
Vi ser gärna att du har utbildning inom personalområdet och att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du arbetat brett inom HR.

Som person är du motiverad, driven och trivs att jobba proaktivt i en miljö som är föränderlig och snabbfotad. Du har en energi som smittar av sig, en stark samarbetsförmåga och gillar att jobba i team. Du trivs med att arbeta i en bred roll där du jobbar både operativt och strategiskt.

Du bör vara självständig och känna dig bekväm med att ta egna initiativ för att säkerställa en vidareutveckling av HR-området. Du har en god förmåga att sätta dig in i nya system och fördjupa dig i frågor där din expertis tillfrågas. Du är snabb, flexibel och lösningsorienterad och ser ordning och reda som självklarheter för att kunna leverera i jobbet.

Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska.

Vi erbjuder:

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar.

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande roll där du har stor möjlighet till personlig utveckling.
Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktiga affärspartners, både här i Sverige och internationellt.

Mer om oss

BDO är ett revisions- och konsultföretag inom redovisnings som tillhandahåller revisionstjänster, ekonomiservice, och annan rådgivning till företag och deras ägare. BDO fokuserar på segmentet mellanstora bolag som erhåller konsultstöd i de ekonomiska frågorna inom revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.

Vårt kontor hittar du på Karlavägen i Garnisonen och kommer under december flytta till nya renoverade lokaler på Sveavägen 53.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@wise.se eller 073-521 65 87. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19050
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4133420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: