HR Business Partner

BDO AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.

Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Vill du arbeta med generella HR-frågor i ett företag i en stark tillväxtfas i en bransch som ständigt förändras? Är du en engagerad och flexibel person som trivs med att stötta chefer och medarbetare på ett konsultativt sätt? Tycker du om att arbeta med arbetsmiljö samt lön- och förmånsfrågor? Bra! Då vill vi att du ska söka tjänsten som HR Business Partner hos oss på BDO!

Publiceringsdatum
2015-10-07

Dina arbetsuppgifter
HR-funktionen på BDO arbetar nationellt men verksamheten är geografiskt indelad i region öst, väst, syd och norr. Nu söker vi en HR Business Partner till region väst. Som HR Business Partner arbetar du med att stötta chefer och medarbetare i olika HR-frågor. Du arbetar med att stödja och driva genomförandet av våra årliga HR-kärnprocesser som t.ex. lönerevision och Performance- och Talent Management. Du kommer också att driva vissa nationella HR-processer som t.ex. arbetsmiljöfrågor samt lön-och förmånsfrågor. Tjänsten är placerad vid BDOs kontor i Göteborg.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Arbeta med rekrytering
• Planerar och deltar vid olika arbetsmarknadsdagar tillsammans med studentansvarig
• HR-administration samt uppdatering av intranät
• Delaktig i lönekartläggning och lönerevision
• Arbeta med Performance och Talent Management
• Arbeta med introduktion av nyanställda samt arbetsmiljöfrågor.

Du kommer att verka i en miljö som präglas av ett stort engagemang, hög ambition och affärsmässighet. Hos BDO är det högt i tak med en hög kvalitetsmedvetenhet. BDO har en ansvarstagande företagskultur där både kunden och individen står i fokus.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller likvärdigt och som har minst tre års erfarenhet från en HR-generalist roll. Vi vill att du har ett intresse för och erfarenhet från att arbeta med arbetsmiljöfrågor samt lön- och förmånsfrågor. Du talar svenska och engelska obehindrat och har goda IT-kunskaper.

Som person är du engagerad, flexibel och är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är kvalitetsmedveten och affärsmässig i ditt arbetssätt och är van att konsultativt stötta chefer och medarbetare. Du är en lagspelare som är duktig på att bygga goda relationer med de människor du möter. Dessutom tilltalas du av de grundvärderingar som BDO står för; social, positiv och driven!

Tjänsten är ett föräldravikariat med start snarast och kommer att pågå drygt 1 år. Det finns goda möjligheter till långsiktig anställning på sikt.

Urval sker löpande så skicka din ansökan omgående.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Mariann Pamsjö på HR, mariann.pamsjo@bdo.se eller 031-704 13 30.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Adress
BDO AB
Karlavägen 100
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2467903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: