HR Administratör till globalt bolag i Göteborg

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2024-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Administratör till globalt bolag i Göteborg" (publicerad 2024-03-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du växa karriärsmässigt och drivs av att ta dig an nya utmaningar? Har du tidigare erfarenhet av administration inom HR? Nu söker Adecco nya HR-konsulter till spännande framtida uppdrag i Göteborg. Tveka inte på att ansöka redan idag om det låter intressant eftersom rekryteringen sker löpande!

Publiceringsdatum
2024-01-04

Om tjänsten
Som HR-administratör kan du bland annat arbeta i nära samarbete med HR-Chef, HRBP 's och linjechefer. Din roll kan innebära ett brett spektrum av arbetsuppgifter inkluderat både strategiskt och operativt HR-arbete såväl som kvalificerat chefsstöd kopplat till administrationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att:

• Vara en central kontaktpunkt för HRBP 's
• Ansvara för rapportering och prognoser kopplat till personalen samt utformning av olika typer av enkäter och medarbetarundersökningar
• Driva HR administrativa uppgifter
• Administrera personalfrågor, hålla reda på nyckeltal och samordna datainsamling och statistik
• Administration av order, fakturor och kostnader och administration av HR budget
• Planera och organisera möten, seminarier och konferenser
• Förbereda dokument, presentationer och rapporter
• Hantera kontakter och nätverk internt och externt
• Driva kompetensförsörjningsarbete, t ex i form av att projektleda långsiktig rekrytering
• Genomföra och analysera avgångsintervjuer

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del förfrågningar från kunder inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en utbildning inom HR, företagsekonomi eller annat närliggande område. Du har tidigare minst ett års erfarenhet av HR-administration. Vidare är du van vid att supportera chefer på olika nivåer samt bekväm med att använda såväl svenska som engelska i ditt arbete.

Med driv, handlingskraft och en stark tilltro till din egen förmåga samtidigt som du har stor integritet och är van vid att hantera konfidentiell information kommer du långt på din nya arbetsplats. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare trivs du i en teambaserad roll och med ett nära samarbete med dina kollegor och chefer. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Du gillar värnar om att bygga goda relationer både internt och externt.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Enna Dedagic på Enna.Dedagic@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin, administratör, administrator, HR-analyst, HR-support, HR-assistent, HR-assistant, Göteborg, Göteborg med omnejd, Göteborgsområdet, Gothenburg

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40702".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Enna Dedagic
enna.dedagic@adecco.se

Jobbnummer
8369547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: