HR Administratör
Alfa Laval / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alfa Laval i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Ronneby,
Stenungsund eller i
hela Sverige Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör. Men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker en HR Partner till HR Service Center i Lund. Så, vad ska du göra idag?
Who you are
Alfa Laval i Lund tillverkar värmeväxlare och fjärrvärmesystem. Verksamheten är i ständig förändring genom investeringar och nya arbetssätt för att möta våra kunders behov.
HR är en väl integrerad del i organisationen. Huvuduppgiften i den här HR Partner-rollen är att ansvara för sommarrekryteringsprocessen samt att ansvara för administrativa och viktiga arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen är Du van vid administration och gillar det, men gillar också att utmana dig själv i att kunna ta dig an mindre projekt inom HR-området.
Om jobbetTjänsten är operativ och är en viktigt och värdefull administrativ roll inom vår HR organisation. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att driva och hålla i sommarrekryteringsprocessen på våra fyra olika siter samt att ansvara för hanteringen av våra visstidskontrakt och förlängningar. Du ansvarar också för den periodiska rapporteringen när det gäller HR-data. I denna rollen finns också möjlighet att kunna arbeta med mindre projekt inom HR-området. Erfarenhet inom administration och vana att strukturera upp och underlätta ditt egna arbete genom ständiga förbättringar är en fördel.
Vi är måna om vår Alfa Laval-kultur och som HR partner är du en viktig kulturbärare. Du ingår i Resourcing & People Development-teamet i vår HR Sverige organisation, men kommer att jobba inom olika arbetsområden tillsammans med våra fantastiska HR-kollegor.
Vem är du?Du är social och utåtriktad, har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och har samtidigt en stark drivkraft i att supportera i förändringsarbete. Du gillar att agera nu och ser en kunds förfrågan som en spännande utmaning att lösas. Viktiga egenskaper är strukturerad och noggrann där du gillar detaljer, men även ser till helheten. Du är serviceminded, motiverar andra med ditt positiva tänk och har lätt för att finna olika lösningar samt slutföra dina uppgifter. Du bör vara kommunikativ och ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser att du minst har en gymnasial utbildning, om du har ytterligare ubtildning är detta meriterande. Du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll eller motsvarande.
Vi erbjuder digVi erbjuder dig en tjänst i ett internationellt företag, med ett öppet och vänligt klimat där vi stöttar varandra och sätter kunden i fokus. Tänsten är en heltidstjänst och är baserad i Lund och du rapporterar till chefen för Resourcing & People Development. För mer information om tjänstenCaroline Ambuhm, Manager Resourcing & People Development, 0709-21 76 30
Facklig informationJesper Berg, Akademikerna 046-36 76 04Bror Garcia Lantz, Unionen 046-36 69 85
Välkommen med din ansökan senast den 19 november 2017 via
http://www.alfalaval.com/careerVaraktighet, arbetstid
heltid tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-02Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Ambuhm
FöretagAlfa Laval
AdressAlfa Laval
Rudeboksvägen 1
22100 Lund
KontorsadressRudeboksvägen 1
Jobbnummer 3782789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.