Hotellreceptionist

Clarion Grand Hotel Helsingborg / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Grand Hotel Helsingborg i Helsingborg

Clarion Grand Hotel Helsingborg är ett av Helsingborgs ledande hotell med passionerade medarbetare. Hotellet ligger i centrala Helsingborg, har 158 härliga rum, en Japansk SPA avdelning samt konferensavdelning med 5 möteslokaler för 2-120 personer.

I hotellet ligger Restaurangen Kitchen & Table by Marcus Samuelsson. Clarion Hotels nya restaurangkoncept i samarbete med stjärnkocken Marcus Samuelsson. Menyn har influenser från New York och Manhattan mixat med lokala specialiteter och råvaror. Atmosfären är avslappnad och personlig, vi erbjuder våra gäster "Fun Dining"!

Clarion Grand Hotel söker ett värdskapsproffs till vår hotellreception. Du sätter alltid våra gäster i fokus och du gör det med energi, effektivitet och omtanke.

Jobbet avser 100% och är fördelat på dag/kväll både vardag och varannan helg.

Ett krav är att du har erfarenheter inom hotellbranschen, datavana och att du har ett brinnande intresse för merförsäljning.

Du är, förutom att du är glad och har humor, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kolleger. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med ditt team göra våra gäster än mer nöjda i såväl sin vardag som helgdag tillsammans med oss. Då vi har mycket internationella gäster är det viktigt att Du har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, samt i det svenska språket.

Som Welcome Office Agent rapporterar du direkt till Welcome Office Manager (WOM).  

I tjänsten ingår bland annat förljande arbetsuppgifter: 

• Receptionsjobb så som in- och utcheckning, mailhantering, bokningar, förbereda ankomstlistan, fakturering mm. 
• Vara behjälplig för våra gäster innan, under och efter avresa. Hålla högsta service och kompetensnivå och därmed se till att gästerna blir väl bemötta.
• Att under sitt arbetspass ansvara för att hålla receptionsområdet i bästa skick och efter givna instruktioner.
• Aktivt arbeta med merförsäljning.
• Under sitt arbetspass ansvara för de reklamationer som kommer in.  
• Sköta telefonväxeln och hotellets inkommande mail.
• Kassahantering.
• Aktivt delta på avdelningsmöte samt hotellets kvartalsmöten.
• Aktivt arbeta med hotellets kvalitetssystem, C2.
• Aktivt arbeta med hotellets kunduppföljningssystem, Loopon.
• Är uppdaterd och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Att företagets policy efterlevs.
• Att även administrera bokningar via mail och telefon då bokningsavdelningen inte är på plats.
• Aktivt ta del av information av WOM.
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM.

Vi erbjuder Dig ett spännande, och varierande arbete, i en internationell miljö. Vi har konkurrens kraftiga förmåner samt lön enligt avtal.

Sista ansökningsdag

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och annonsen kommer då att tas bort

Publiceringsdatum
2015-07-08

Tillträde
Enligt överrenskommelse

Ersättning
Enligt avtal 

Så ansöker du
Sänd din ansökan via länken nedan eller via http://www.clarion.nu/lediga-tjanster

Företag
Clarion Grand Hotel

Varaktighet, arbetstid
Dag/Kväll Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Mineur +46 42 380400

Företag
Clarion Grand Hotel Helsingborg

Adress
Clarion Grand Hotel Helsingborg
Box 1104
25111 Helsingborg

Kontorsadress
Stortorget 8-12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2346686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Grand Hotel Helsingborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Grand Hotel Helsingborg: