Hotel Manager
Stena Line / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Varberg,
Lidköping eller i
hela Sverige Vill du vara en del av framtiden och vara delaktig i förändringsarbetet ombord?
Stena Line är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete som sträcker sig över hela verksamheten, där vi utvecklar vårt sätt att möta både affärsbehoven och våra kunders förväntningar när det gäller digitalisering. Vårt mål är att vara ett verkligt innovativt företag med framtiden i sikte. Vi vill bli ett ännu mer kundfokuserat, digitalt och hållbart företag som är attraktivt för både kunder, anställda och partners. Vår ombordsverksamhet Onboard Sales & Services är de som arbetar med servicesen gentemot våra gäster ombord. Efter omstrukturering av ledarskapet ombord ska vi nu tillsätta flertalet arbetsledande befattningar ombord.
Vad kommer du arbeta med?
Som Hotel Manager ombord är ditt ansvar att skapa lönsamhet inom hotellverksamheten med fokus på service i världsklass och en hög kvalité rakt igenom. Det är ditt uppdrag att engagera, motivera och inspirera dina medarbetare att vara involverade och utveckla försäljningen inom Hotell. Din passion är att skapa det bästa för våra kunder och tillsammans med medarbetarna ombord sträva mot att tillsammans uppnå era mål och utveckla verksamheten. Du är ansvarig för medarbetarna inom Hotell och stöttar dem i deras dagliga arbete.
Några av dina ansvarsområden:
• Ansvarig för ditt Hotell-team samt för processer och produktionen inom området
• Ge kontinuerligt stöd, vägledning och coachning för dina medarbetare
• Säkerställa att riktlinjer och policies inom Hotell följs
• Koordinera Hotell-verksamheten inom regionen och delta vid regionala Hotell-möten
• Koordinera och leverera Hotell-kampanjer, menyförändringar och marknadsaktiviteter
• Koordinera e-handeln inom Hotell för linjen på webben
• Säkerställa utbildning i produktkännedom för dina medarbetare
• Följa upp prisstrukturen inom Hotell tillsammans med övriga på linjen för att maximera omsättningen och lönsamheten för samtliga fartyg
Denna anställning innebär en rederianställning, vilket innebär att du blir anställd hos Stena Line men att din fartygsplacering kan ändras under anställningen. Du jobbar vanligtvis 7 dagar för att sedan vara ledig 7 dagar och under din vecka på så bor du även ombord på fartyget.
Vem är du?
Hos oss på Stena Line är personligheten minst lika viktigt som dina formella kunskaper. Då vi är mitt upp i ett förändringsarbete behöver du känna dig trygg i att leda under sådana förutsättningar, att kunna inspirera din personal och omvandla goda idéer i praktiken. Du är en lugn och stabil person som är kontrollerad i pressade situationer. Ett intresse för att utveckla den kommersiella verksamheten är ett måste, precis som en vilja att tillgodose våra kunders behov. Att sätta upp mål för både dig själv, dina medarbetare och verksamheten är en självklarhet. Du har en mycket god förmåga att kommunicera med andra oavsett målgrupp och kan genom din närvaro i verksamheten påverka den i rätt riktning.
Publiceringsdatum2018-09-26Kvalifikationer• Gymnasiekompetens, universitetsutbildning inom Ekonomi eller Samhällsvetenskap är ett plus!
• Minst 5 års arbetsliverfarenhet inom Hotel
• Minst 3 års erfarenhet av arbetsledande befattning
• Minst 1 års erfarenhet som Köksmästare, Assisterande Servicechef eller Servicechef
• God datakunskap och systemvana
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta med KPI:er och resultatuppföljning är meriterande
Intresserad?
Tjänsterna är tillsvidareanställningar där 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet innebär varierande arbetstider under dygnets alla timmar och vår verksamhet pågår sju dagar i veckan, året om. Du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 oktober, 2018. Rekryteringen kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan!
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Bussiness Partner Åsa Westher via mail på
asa.westher@stenaline.com.
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt SBFs kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
Emigrantvägen 20
41327 Göteborg
KontorsadressEmigrantvägen 20
Jobbnummer 4369382
Observera att sista ansökningsdag har passerat.