Henkel söker dansktalande till Front Office.
Manpower / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden - hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2015 hade Henkel-koncernen en omsättning på 18,1 miljarder euro och en vinst på 2,932 miljarder euro. Henkel Norden har ca 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 226 miljoner euro under 2015. För mer information om företaget se:
www.henkel.se Publiceringsdatum2017-03-27Dina arbetsuppgifter I din roll som Front Office Agent på Henkel har du ett ansvar för en kundportfölj som du kommer att har ett tätare arbete med på den danska marknaden. Du kommer att ha en varierande roll som med syftar att öka kundlojalitet och långsiktiga kundrelationer.
Du ansvarar för hanteringen av inkommande samtal, inkommande ordar via fax och mail och administration. Du har ansvaret från inkommande order till fakturering vilket kan innebära att söka ersättningsprodukter samt spåra gods. Vidare jobba du med leveransuppföljningar och hantera kundklagomål samt reklamationer i SAP. Våra kunder är stora företagskunder inom dagligvaruhandeln i Norden.
Arbetet innebär att du arbetar proaktivt med dina kunder genom att delge kunderna viktig information gällande deras ordar. Du kommer att integrera med andra inom bolaget så som backoffice och säljteamet samt supportera ekonomiteamet för att säkerställa leveransen till kunderna. Affärsområdet som vi söker till är Lim.
Placerings ort är Alvik i Stockholm.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ska du vara självgående, strukturerad, noggrann och duktig på att hålla deadlines. Du ser att problem är till för att lösas och kan hantera stundtals stressiga perioder. Vidare har du ett stort kundfokus och förstår att god service är grunden i ett möte med kunden. För att trivas på Henkel bör du vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till en bransch och ett företag i en föränderlig miljö. Då arbetet kräver intern interaktion förstår du vikten av ett gott samarbete och har lätt för att kommunicera såväl internt som externt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare kundservicearbeten och att du förstår den danska marknaden. Du talar och skriver flytande danska och engelska. Meriterande är om du kan svenska och har jobbat med programmet SAP och har goda kunskaper i Officepaketet.
Vad kan Henkel erbjuda dig?
Henkel är ett internationellt företag som vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas och ger möjligheten till att klättra inom bolaget. Du arbetar med spännande produkter med mycket brett användningsområden i en stimulerande och föränderlig miljö.
Kontaktperson för detta jobbFör denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall
08-452 33 74. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 19136
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Åvall
cavall@manpower.se 42,371,633
FöretagManpower
AdressManpower
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3400008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.