Helpdesktekniker med fokus på service
Riksgälden / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksgälden i Stockholm Vi söker en serviceinriktad och ansvarstagande helpdesktekniker. På IT-avdelningen arbetar cirka 40 personer med att leverera verksamhetsstöd i form av drift, förvaltning och utveckling av IT-lösningar. En medarbetare på helpdeskfunktionen går på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie under perioden januari-september 2013.
Arbetsuppgifter och tjänsten
Rollen innebär att ansvara för att, med hög servicenivå, lösa de ärenden och problem som landar hos dig och ta hjälp av second line om det behövs. I arbetsuppgifterna ingår installation och konfiguration av datorer, användarkonton och telefoni för nyanställda. Du kommer även att arbeta operativt med hårdvara hos våra medarbetare. Vidare ingår att sköta ärendehantering via vår serviceportal, mail och telefon men även ha direktkontakt med våra användare. Supportera klientplattformen och upprätthålla fastställda kvalitetsnivåer och svarstider är andra arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta i ett team med tre resurser och helpdeskfunktionen ska vara tillgänglig mellan kl.8.00 och 17.00 på vardagar varför viss schemaläggning kommer att ske.
Rollen medger goda möjligheter att påverka uppdragets utformning och utförande. Som helpdesktekniker är du IT-avdelningens ansikte utåt mot verksamheten och användarna, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service.
Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har några års praktisk erfarenhet inom service-, support- och/eller helpdeskområdet och gärna kunskap om Microsoftmiljöer så som Windows7, Office 2010, Lync, Active Directory och nätverk.
Goda kunskaper i svenska är ett krav. Har du eftergymnasial utbildning inom IT är det meriterande.
Som person ser vi att du är stresstålig, har en god kommunikationsförmåga och tycker om att ge service i världsklass. Vi ser även gärna att du vill vara med och utveckla Riksgäldens helpdeskfunktion. Dina viktigaste egenskaper är social kompetens och en vilja att hjälpa till!
Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Låter det intressant?
Publiceringsdatum2012-12-21Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Riksgälden med Level Recruitment. Välkommen in med din ansökan på levelrecruitment.se senast den 13 januari.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagRiksgälden
AdressRiksgälden
10374 STOCKHOLM
KontorsadressJakobsbergsgatan 13, 7 tr
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6134500
Jobbnummer 1424309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.