Helpdeskmedarbetare till Xpeedio
Help at work / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-11-04Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på
www.xpeedio.se.ArbetsuppgifterArbetet består i att ta emot mail, ärendehanteringssystem, chatt och telefonsamtal, registrera ärenden, söka kända lösningar och applicera dem så att användaren kommer igång igen. Oftast arbetar du enligt kända rutiner men det förekommer även arbete med nya problem, och skapande av rutiner och dokumentation för att i framtiden kunna lösa dessa.
ProfilVi tror att du som söker har:
• vana av supportarbete, både via telefon, mail och gärna chatt
• vana av ärendehanteringssystem
• Vana av att bedöma ärenden för att se om de ska hanteras internt eller eskaleras
Gällande din tekniska kompetens tror vi att du:
• Minst har en tvåårig utbildning inom näverk och/eller annan likvärdig erfarenhet
• Kunskap i Microsoft operativsystem och Office
• Kunskap i Microsoft AD och Exchange
• Kunskap om nätverk, routrar, brandväggar
• Bred kunskap i problemlösning
Som person:
• ser du en utmaning och glädje i att hjälpa människor med IT relaterade problem
• har lätt att arbeta efter bestämda processer men ändå i de fall dessa saknas kan du ha ett mycket strukturerat och målinriktat arbetssätt
• är kommunikativ, och kan beskriva och förmedla lösningar och göra arbetet tillsammans med användare som är ibland är tekniskt mycket duktiga och ibland helt utan IT kunnande
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 147
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Kargl,
peder.kargl@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1072185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.