Helpdeskmedarbetare till Xpeedio

Help at work / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-11-04

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på www.xpeedio.se.

Arbetsuppgifter
Arbetet består i att ta emot mail, ärendehanteringssystem, chatt och telefonsamtal, registrera ärenden, söka kända lösningar och applicera dem så att användaren kommer igång igen. Oftast arbetar du enligt kända rutiner men det förekommer även arbete med nya problem, och skapande av rutiner och dokumentation för att i framtiden kunna lösa dessa.

Profil
Vi tror att du som söker har:
• vana av supportarbete, både via telefon, mail och gärna chatt
• vana av ärendehanteringssystem
• Vana av att bedöma ärenden för att se om de ska hanteras internt eller eskaleras
Gällande din tekniska kompetens tror vi att du:
• Minst har en tvåårig utbildning inom näverk och/eller annan likvärdig erfarenhet
• Kunskap i Microsoft operativsystem och Office
• Kunskap i Microsoft AD och Exchange
• Kunskap om nätverk, routrar, brandväggar
• Bred kunskap i problemlösning
Som person:
• ser du en utmaning och glädje i att hjälpa människor med IT relaterade problem
• har lätt att arbeta efter bestämda processer men ändå i de fall dessa saknas kan du ha ett mycket strukturerat och målinriktat arbetssätt
• är kommunikativ, och kan beskriva och förmedla lösningar och göra arbetet tillsammans med användare som är ibland är tekniskt mycket duktiga och ibland helt utan IT kunnande

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 147
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Kargl, peder.kargl@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1072185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: