Helpdesk-tekniker

Högskoleservice / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskoleservice i Jönköping

Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med Stiftelsen Högskolan i Jönköping som moderorganisation och fem helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskolan har ca 12 000 studenter, ca 800 anställda och omsätter ca 800 mnkr.

Högskoleservice är koncernens servicebolag med ansvar för all stödverksamhet inom koncernen sedan den 1 mars 2012. Högskoleservice, som består av ca 200 medarbetare, inför nu en helt ny organisation bestående av fem avdelningar; Marknad, Bibliotek och lärandestöd, IT- och campusservice, Utbildningsstöd och internationella relationer samt Administrativt verksamhetsstöd. Högskoleservice söker nu en Helpdesk-tekniker till IT-verksamheten, som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system.

Publiceringsdatum
2012-07-06

Dina arbetsuppgifter
Som Helpdesk-tekniker vid IT-service arbetar du under kontorstid i vår Helpdesk med problemlösning, felavhjälpning och support till högskolans användare. Arbetet är baserat på ITIL-anpassade processer. Användarna möter du då de besöker Helpdesk, via telefon, via ärendehanteringssystemet eller via distansuppkoppling mot användarens utrustning.

Kompetens och bakgrund
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i en Helpdesk kombinerat med teoretisk utbildning inom IT-området. Vi tror att du har god IT-teknisk kunskap och förståelse, gärna med erfarenhet från större nätverk, kontorsapplikationer, Windows klientoperativ och Novells nätverksprodukter. Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att hantera människor och ge service. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Utöver att du har lätt för att umgås och samarbeta med andra ska du kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation. Pedagogisk, lugn och stresstålig är viktiga egenskaper likväl som förmågan att dokumentera och hålla ordning och reda.

Anställning
Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Stefan Henriksson.
Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Thomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås på telefon 036-10 10 00.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan märkt "Helpdesk-tekniker" och meritförteckning senast den 28 augusti 2012 till nedanstående adress.

E-postadress: personalinfo@hs.hj.se

Alternativt: Personalenheten, Att: Ellinor Tryggvesson, Box 1026, 551 11 JÖNKÖPING

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: personalinfo@hs.hj.se

Kontakt
Stefan Henriksson, Avdelningschef, 036-101000

Facklig kontakt
Olle Thegeby, SACO-S, 036-101000
Thomas Axelsson, OFR/ST, 036-101000

Företag
Högskoleservice

Adress
Högskoleservice
Box 1026
55111 JÖNKÖPING

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-101000

Jobbnummer
1290979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskoleservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskoleservice: