Head Of Operations

SJR in Sweden AB / Chefsjobb / Stockholm
2025-09-22


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-09-22

Om tjänsten
Vill du ta ett strategiskt och operativt ansvar i ett växande bolag med starkt fokus på människor, kvalitet och utveckling? SJR söker nu en Interim Head of Operations till en av våra kunder. Uppdraget startar i början av oktober och pågår i 12 månader. Vi letar efter en stark och omtyckt ledare som vill utveckla ett team om totalt 33 personer varav tre direktrapporterande.

Ansvarsområden
Som Head of Operations inom kundtjänst och logistik kommer du att ha ett övergripande ansvar för den operativa verksamheten och vara en nyckelperson i att driva strategiska initiativ, förbättra interna processer och säkerställa att teamet når sina mål. Du leder ett team med hög kompetens och engagemang, och arbetar nära ledningen för att utveckla affären.

• Leda och utveckla ett team om 33 personer, inklusive 3 direktrapporterande.
• Ansvara för operativ planering, resursfördelning och uppföljning av verksamheten.
• Identifiera och implementera förbättringar i interna processer och arbetsflöden.
• Säkerställa att verksamheten följer uppsatta mål, KPI:er och kvalitetskrav.
• Stötta teamledare och medarbetare i deras dagliga arbete och utveckling.
• Samverka med andra avdelningar för att optimera leveranser och kundnöjdhet.
• Rapportera resultat och insikter till ledningsgruppen.
• Driva förändringsarbete och strategiska projekt inom organisationen.
• Ansvara för onboarding och kompetensutveckling inom teamet.

Lämplig bakgrund
• Har dokumenterad erfarenhet av operativt ledarskap, inom kundtjänst och logistik
• Är en trygg ledare med god förmåga att inspirera, strukturera och prioritera
• Har erfarenhet av att driva förändringsarbete och förbättra processer
• Är kommunikativ, affärsorienterad och har god samarbetsförmåga
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
• Har dokumenterad erfarenhet av operativt ledarskap, gärna inom kundtjänst och logistik
• Är en trygg ledare med god förmåga att inspirera, strukturera och prioritera.
• Har erfarenhet av att driva förändringsarbete och förbättra processer.
• Är kommunikativ, affärsorienterad och har god samarbetsförmåga.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-10-04.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1534".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9520288


Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: