Head of Customer Operations Collection

PayEx Sverige AB / Chefsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

I en omvärld där produkter, erbjudanden, priser och teknik blir allt mer lika, blir kundens upplevelse en allt viktigare konkurrensfördel. Customer Operations arbetar aktivt med att skapa värde i varje kontakt. Vi strävar alltid mot högklassig kvalitet i våra processer och leveranser.

Detta gör vi i samverkan med våra värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam.

Customer Operations Ledger & Factoring består av cirka 160 medarbetare fördelat på våra nordiska länder, enheter och team. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder med den bästa kundupplevelsen.

Om bolaget
PayEx är ett helägt dotterbolag till Swedbank med drygt 750 medarbetare i sju länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Om jobbet
Vi söker nu en ledare till vår enhet Collection i Customer Operations. Där kommer du att arbeta i hjärtat av vår organisation och leda våra inkassoteam som har ansvar för hur vi levererar våra inkassotjänster och processer i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Du kommer att få en unik möjlighet att vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med medarbetare inom PayEx och i tätt samarbete med andra ledare. Vi ser att ditt bidrag i funktionens ledningsgrupp hjälper PayEx att nå sin vision.

Enheten består av fyra team om totalt ca 50 medarbetare vilka har sin hemvist i Visby, Oslo, Köpenhamn och Lahti. Teamen leds av en Team Manager per land och team och dessa Team Managers rapporterar till dig som Head of Customer Operations Collection.

Ditt ansvar är att driva, utveckla och följa upp enhetens leverans och säkerställa att vi arbetar mot uppsatta mål tillsammans med din ledningsgrupp. Resor mellan de olika kontoren ingår i uppdraget.

Några av dina arbetsuppgifter
• Leda och koordinera enheten samt verka för samarbete, erfarenhetsutbyte och tvärfunktionellt arbete både inom enheten och för hela PayEx.
• Personal- och arbetsmiljöansvar för direktrapporterande vilket innebär ansvar att leda, kommunicera mål, coacha, utveckla och följa upp dina Team Managers.
• Säkerställa operationell effektivitet, kvalitet och service inom enheten samt ansvara för att enheten uppfyller budget-, resultat- och medarbetarmål.
• Planera och prioritera strategiska initiativ och säkerställa resursplanering.
• Delta och bidra i Customer Operations ledningsgrupp. Arbeta med verksamhetsplaner, strategier och målstyrning för funktionen och enheten.

Du kanske sedan tidigare har med dig
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av operativt och strategiskt ledarskap. Akademisk examen relevant för rollen exempelvis ledarskap, organisationsutveckling eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig.
• Erfarenhet/kunskap om processutveckling, förändringsledning eller projektledning är meriterande liksom kunskap om inkasso.
• Erfarenhet av att driva framgångsrika enheter i gränssnitt mot kund
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen
• Du agerar affärsmässigt med god kunskap och förståelse för kunden, affären och tjänsten.
• Du brinner för förändring och har förmågan att skapa resultat och trygghet.
• Du är en coachande ledare med ett genuint intresse för människor. Du skapar delaktighet och motivation samt arbetar med kontinuerlig feedback.
• Du är kommunikativ och har förmåga att förmedla vision, mål, beslut och information.
• Du är mål- och resultatinriktad med förmåga att sätta tydliga mål som följs upp.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är en förebild utifrån våra värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam.

Vi kommer att hantera ansökningar löpande och ber dig sända in din så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag är 2020-01-26.

Inte något för dig? Tipsa en kollega eller vän.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-12-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PayEx Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PayEx Sverige AB (org.nr 556735-5671), http://www.payex.se

Arbetsplats
PayEx Sverige

Jobbnummer
5013952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: