Head of Client Service
Accountor AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm,
Linköping,
Västervik,
Karlskoga,
Jönköping eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.Head of Client Service
Publiceringsdatum2014-01-10Dina arbetsuppgifterTill ett växande bolag söker vi nu dig som har mångårig erfarenhet från att leda ledare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus. Ledarskapet kräver tydligt resultatfokus!
Du är ansvarig för den dagliga produktion och leverans till kund av de tre tjänsterna redovisning, leverantörsfakturaservice och lön med tillhörande deltjänster. I stora drag handlar det om att ansvara för budget & resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av tjänsterna. Du kommer du vara en av de viktigaste personerna i organisationen och ingå i den svenska företagsledningen. Du rapporterar direkt till VD. Du styr och ritar kartan för dina teamledare och medarbetare. Rollen är väldigt bred och innehåller alltifrån att jobba med strategi och utveckling till resultat och personalledning. Det är en självständig men dynamisk roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen. Till din hjälp har du supportfunktionerna; IT, HR, Finance och Sälj.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Budget & resultatansvarig för hela produktion.
Ansvarig för produktion via ca fem stycken underrapporterande teamledare.
Personalansvarig; bemanning och resursplanering, rollprofiler, rekrytering, medarbetarnöjdhet.
Kundnöjdhet och kundutveckling. KAM för ca 5-10 stora kunder.
Kvalitet: i leverans till kund, via process- och kompetensutveckling.
Omvärldsbevakning: behovsanalys av vad client service behöver, utveckling sker sen i samråd med IT/Solutions.
Leverantörskontakter: uppföljning av affärsområdets leverantörer och samarbetet med dessa, kravställare och avtalsansvariga.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har en akademisk utbildning med examen, gärna civilekonom eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av att leda ledare och ingå i ledningsgrupp är ett krav. Din bakgrund skall påvisa erfarenhet av affärsutveckling med goda resultat. Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska som arbetsspråk är ett krav.
Även om rollen kräver att du är självgående och kan ta eget ansvar ställer den dessutom stora krav på din förmåga att få andra att prestera och agera då teamledarna finns på flera orter i landet.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
Modig som ledare, rak och tydlig dialog
Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt
Likeable, utåtriktad och ärlig
Stark på att presentera och sälja in idéer till andra ledare, medarbetare och kund
Entusiasmerande med gott humör
Prestigelös, stark och stabil i dig själv
Om företagetVad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med otaliga möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en av de viktigaste positionerna i företaget och ingår i högsta företagsledningen, vilket gör att du har stort inflytande här och nu men även framtidsvisionärt. Många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra likJ Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi finns på tre andra orter i landet med koncernmoder i Finland, varför jobbet innebär visst resande. Du får också ett eget kontorsrum, friskvårdsbidrag, tillgång till vår förmånsportal Flexpay och sist men inte minst deltar du i ett hälsoprogram via Sophiahemmet. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Frågor och kontakt
Ansök gärna redan idag men senast den 31 januari 2014. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta HR-Chef Monika Sundesson 08-50611662
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
Box 1126
11181 Stockholm
Jobbnummer 1745756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.